پیگیری قبض گاز پرداخت شده

به گزارش تور ارمنستان، از زمانی که قبض های کاغذی حذف شدند زمان زیادی نمی گذرد اما خیلی از مردم دیگر با روش های تازه به پرداخت قبوض خود می پردازند. معمولا هزینه مصرفی گاز مانند قبض صادر می شود و هر ماه به وسیله پیامک به صاحب ملک یا شماره تماسی که برای ارتباط ثبت شده است، ارسال می شود.این هزینه باید در زمان مقرر پرداخت شود وگرنه موجب قطع شدن گاز می شود. برای این که بتوانید هزینه گاز خود را پرداخت کنید روش های متعددی وجود دارد که برترین آن استفاده از سایت رسمی شرکت گاز است. بعلاوه باید توجه کنید که برای پیگیری قبض گاز پرداخت شده باید از روشی که انتخاب می کنید شماره پیگیری دریافت کنید. این بدان جهت است که اگر بعدا مسئله ای در انشعاب گاز شما بوجود آمد بتوانید با شماره پیگیری آن را حل کنید.روش های متعددی برای پرداخت قبض گاز وجود دارد که با آنها می توانید هر چه راحت تر قبض هایتان را پرداخت کنید. این روش ها به پیگیری قبوض گاز شما نیز یاری می نماید.

پیگیری قبض گاز پرداخت شده

روش اول - استعلام و پرداخت قبض گاز به وسیله اپلیکیشن

اولین راه که با آمدن گوشی های هوشمند توانسته است در بین مردم رواج پیدا کند استفاده از اپلیکیشن های موبایلی پرداخت یا موبایل بانک هاست. در این روش شما می توانید با ثبت عابرکارت خود در این نرم افزار های روی موبایل براحتی پس از وارد کردن مشخصات قبض با یک کلیک هزینه آن را دریافت کنید. در این روش شما احتیاج به گوشی همراه هوشمند و عابرکارت دارای رمز دوم دارید.توجه نمایید که برای استعلام شرایط پرداخت قبض خود کافی است تا به بخش سوابق تراکنش مراجعه نموده و از آنجا پرداخت مربوط به قبض گاز را یادداشت کنید. با این شماره پیگیری پرداخت می توانید با شرکت ملی گاز محل مراجعه نموده و مشکل خود را حل کنید.

نکته این اپلیکیشن ها قابلیت استعلام قبض گاز، پرداخت با اسکن بارکد قبض ، پرداخت سایر قبوض به صورت دسته جمعی و خدمات کارت به کارت را دارند.اگر از اپلیکیشن های موبایل برای پرداخت می کنید حتما یادتان باشد که ممکن است پرداخت تا 72 ساعت طول بکشد. اگر بعد از مهلت پرداخت ، قبض را پرداخته اید این زمان بیشتر طول می کشد. قبض های دوبار پرداخت شده به حساب صاحب کارت عودت نمی یابد و در قبض بعدی لحاظ می شود.

روش دوم - استعلام و پرداخت قبض گاز به وسیله وبسایت شرکت ملی گاز

این روش یکی از راه های پرداخت اینترنتی قبض گاز است که در آن باید مستقیما به این سایت مراجعه کنید. در قسمت خدمات گاز با ثبت نام و ثبت کد اشتراک خود به گزینه های پرداختی و قبض خود دسترسی دارید. شما باید به آدرس https://nigc.ir/ مراجعه کنید و پس از ثبت نام در این سایت به عنوان مالک اطلاعات کنتور گاز و انشعاب خود را در آن ثبت کنید. سپس در قسمت انتخاب قبض پرداختی آن را می توانید پیگیری یا پرداخت کنید.

روش سوم - استعلام و پرداخت قبض گاز به وسیله خودپرداز بانک

روشی که حتی در زمان قبوض کاغذی نیز رایج بود و مطمئن ترین روش محسوب می شود پرداخت به وسیله مراجعه به دستگاه های خودپرداز است. در این روش شما با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت می توانید به راحتی قبض گاز خود را پرداخت کنید. البته شایان ذکر است که این روش به شما اجازه استعلام پرداخت را نمی دهد ولی با رسید پرداخت آن می توانید به شرکت گاز محل مراجعه نموده و مشکل خود را پیگیری نمایید.

روش چهارم - استعلام و پرداخت قبض گاز به وسیله سامانه پیامکی

سامانه پیامکی 1000194 برای پرداخت قبض گاز است. با شماره موبایل تان ، شماره اشتراک گاز خود را به همراه 1* به این شماره ارسال کنید. قبض پیامکی شما برایتان ارسال می شود. حالا از لینک همین پیامک یا به وسیله دستگاه خود پرداز بانک ها و یا به وسیله اپلیکیشن های متنوع موبایلی می توانید قبض تان را پرداخت کنید. در این روش با هر شکلی که پرداخت صورت بگیرد باید قبض یا سابقه تراکنش آن را به شرکت گاز ببرید و پیگیر برطرف مشکل خود باشید.

روش پنجم - استعلام و پرداخت قبض گاز به وسیله اینترنت بانک

قبض گاز را می توان به وسیله اینترنت بانک پرداخت کرد. به سایت بانک خود مراجعه کنید. سپس به وسیله پنل کاربری خود وارد بخش پرداخت شوید و به وسیله آن قبض گاز و سایر قبوض را پرداخت نمایید. در این روش می توانید سابقه تراکنش را نیز ذخیره و چاپ نموده و به عنوان رسید پرداخت به شرکت گاز محل ببرید. برای این که بتوانید به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کنید باید از بانک خود اطلاعات اینترنت بانک خود را داشته باشید.

مراحل وصل گاز قطع شده چیست ؟

گاها به علت نبودن مشترک یا عدم پرداخت قبض گاز ، شرکت گاز بعد از مدت زمانی اقدام به قطع انشعاب مشترک می کند. در چنین حالتی برای وصل دوباره انشعاب گاز مراحلی باید طی شود. در طی این مراحل مدارکی احتیاج است که ابتدا به آن اشاره می کنیم.

مدارک لازم برای آن که گاز قطع شده شما دوباره وصل شود شامل مدارک مثبته جهت وصل گاز است. این مدارک باید نشان دهد که شما بدهی گاز خود را پرداخت نموده اید و رسید آن باید ارائه شود. بعلاوه مدارک هویتی صاحب خانه یا مستاجر باید به مامور گاز نشان داده شود.اگر مدارک خود را برای وصل کردن گاز آماده نموده اید با مراجعه به دفتر پیشخوان یا ناحیه گاز رسانی محل درخواست وصل پر کنید و شماره پیگیری دریافت نمایید. در این درخواست باید شماره اشتراک ، اطلاعات هویتی صاحب خانه یا مستاجر و آدرس خانه ثبت شود. پس از این کار کارشناسان شرکت ملی گاز آن را آنالیز و اطلاعات مربوط به پرداخت قبض شما هم ارزیابی می کند. سپس یک مامور از طرف شرکت گاز به محل ارسال شده و گاز شما را نصب می کند. این مامور موظف است تا پس از نصب گاز شما ، اطلاعات وصل شما به شبکه را در سیستم مربوط به مشترکین ثبت نماید.

نتیجه گیری

برای پرداخت قبض گاز راه های زیادی وجود دارد که برترین این روش ها در این مقاله معرفی شده است. برای این که بتوانید قبض پرداختی خود را پیگیری نمایید از این روش ها و بعلاوه مراجعه مستقیم به شرکت گاز محل نسبت به حل مشکل خود اقدام کنید.معمولا پرداختی های قبوض بخاطر شلوغی شبکه اینترنت ممکن است با مشکل روبرو شود. در این صورت اگه پرداخت انجام نشود مبلغ در کمتر از 72 ساعت به حساب شما باز می شود. اگر هم پرداخت صورت بگیرد طی این مدت گاز شما باید وصل شود که به وسیله شرکت گاز محل زندگی می توان پیگیر مشکل بود. در هر حال پرداخت به موقع قبض گاز می تواند مانع از قطع آن شود و سعی کنید همواره قبوض را در روزهای اول پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید :

نرم افزار پرداخت قبض گاز ، استعلام قبض گاز

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1512

به "پیگیری قبض گاز پرداخت شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری قبض گاز پرداخت شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید