چاقی موضعی چاره دارد؟

به گزارش تور ارمنستان، وقتی مقدار چربی در برخی سلول های بافت چربی که تعدادشان به 30 میلیارد سلول می رسد، افزایش می یابد، زمینه چاقی موضعی فراهم می شود. اگر چه این چاقی موضعی یا سلولیت، یک بیماری محسوب نمی شود اما نشانه نوعی عدم تعادل در بدن است و نیاز به درمان دارد. در تناسب اندام این هفته قصد داریم برحسب اینکه این

چاقی موضعی چاره دارد؟

چاقی موضعی چاره دارد؟

ترجمه: سمیه مقصودعلی

6 قدم تا تناسب اندام

وقتی اندازه چربی در برخی سلول های بافت چربی که تعدادشان به 30 میلیارد سلول می رسد، افزایش می یابد، زمینه چاقی موضعی فراهم می شود. اگر چه این چاقی موضعی یا سلولیت، یک بیماری محسوب نمی شود اما نشانه نوعی عدم تعادل در بدن است و نیاز به درمان دارد. در تناسب اندام این هفته قصد داریم برحسب اینکه این چاقی موضعی در کدام موضع از بدن تان اتفاق افتاده باشد، راهکارهایی را برای مقابله با آن توصیه کنیم. پیش از آن البته نکاتی را برای مقابله با چاقی عمومی هم خواهید آموخت.

اگر چاقی شما موضعی نیست و به بیان دیگر، به یک چاقی عمومی دچارید؛ بهترین کار، تنظیم یک برنامه غذایی مناسب و مصرف محدود غذاهای پرکالری برحسب سوخت و ساز بدن تان است. در صورتی که به طور یکسان چاق شده اید، یعنی نسبت به تغذیه ای که دارید، سوخت و ساز بدن تان پایین است. توجه کنید که تنها نباید اندازه غذاها را کاهش داد، بلکه باید در کنار کاهش موادغذایی پرکالری، کیفیت آنها را هم بالا برد.

برای مقابله با چاقی عمومی

در کنار تغذیه درست لازم است یک برنامه ورزشی نه چندان شدید ولی دایمی را هم تکرار کنید. در این میان پیاده روی سریع حداقل سه بار در هفته به شکلی که عرق کنید لازم است. در کنار پیاده روی این حرکات را هم در طول هفته انجام دهید:بوسه بر زمین: به منظور لاغر کردن بالاتنه، خوب است که هرگاه چهاردست و پا روی زمین قرار بگیرید؛ زانوها را به عرض شانه از هم باز کنید، به نحوی که انگار می خواهید به زمین بوسه بزنید. بدون آنکه باسن به عقب متمایل شود، با خم کردن آرنج ها صورت را به زمین نزدیک کنید. بعد به همان ترتیب دوباره برخیزید. در دو هفته نخست لازم است دو مرتبه در روز هر بار 20 مرتبه این تمرین را انجام دهید اما از هفته سوم به بعد روزی 4 مرتبه هر بار 20 مرتبه این تمرین را تکرار کنید.بشین و پاشو: برای لاغر کردن پایین تنه به ویژه باسن و ران لازم است در حالت ایستاده پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و روی یک صندلی فرضی نشسته و بعد بایستید. در این حالت کمر باید کاملا صاف، دست ها کشیده به سمت جلو باشند و پاها در حالت نشسته کاملا موازی با زمین قرار بگیرند. این تمرین را در هفته نخست 3 بار در روز و هر بار 20 مرتبه و در هفته های بعد 4 بار در روز آن هم 30 مرتبه در هر بار انجام دهید.

برای عضلانی تر شدن

در صورتی که حجم ماهیچه ای شما کاهش یافته، پوست تان شل شده و با نیشگون گرفتن درد احساس می کنید، بهتر است رفع این مشکل را با افزایش اندازه پروتئین دریافتی آغاز کنید تا پوست حالت کششی خود را باز یابد. ماهیچه و پوست دو عضو مهم مصرف کننده پروتئین هستند. توصیه می شود. در تمامی وعده ها منابع پروتئینی را از یاد نبرید. در کنار مصرف موادغذایی غنی از پروتئین، تمرینات ورزشی را نباید فراموش کرد. پیشنهاد می کنیم در یک کلاس بدن سازی نام نویسی کنید و در کنار آن در خانه تمرینات زیر را انجام دهید:چهار دست و پا روی زمین بنشینید: برای ماهیچه ای کردن تمامی عضلات بدن شامل ران، باسن، شکم، بازوها و شانه ها چهار دست و پا روی زمین بنشینید. پاها را دراز کرده و روی انگشتان قرار بگیرید. دست ها را هم از آرنج خم کرده و روی آنها قرار گیرید و برای مدتی ثابت بمانید. پاها باید 3 تا 5 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. در هفته نخست سعی کنید در این حالت برای 45 ثانیه و در هفته های بعد برای یک تا یک و نیم دقیقه حرکت نکنید. لازم است 3 مرتبه در هفته هر بار 4 مرتبه این تمرین را انجام دهید و بعد کم کم هر روز این تمرین ها را انجام دهید.روی آرنج تان تکیه دهید: در حرکتی دیگر می توانید به یک سمت بدن روی آرنج خود تکیه دهید و پاها را دراز کنید و یکی را روی دیگری قرار دهید. به این ترتیب تنها وزن بدن شما روی یکی از پاها و آرنج شما قرار می گیرد. در این حالت سعی کنید بدن خود را حدود 20 سانتی متر از زمین بلند کنید، به طوری که تنها آرنج و پای شما از مچ به پایین روی زمین باشد. دست دیگرتان را روی پهلو بگذارید یا اگر تعادل ندارید آن را روی زمین قرار دهید. در دو هفته نخست این تمرین را 4 مرتبه روی هر پهلو، 3 بار در هفته هر مرتبه برای 45 ثانیه انجام دهید و بعد آن را به تمام طول هفته توسعه دهید.

برای مقابله با چاقی پایین تنه

قبل از آنکه بخواهید رژیم بگیرید باید دلیل چاقی پایین تنه مشخص شود. ممکن است شما مبتلا به نارسایی کلیه باشید. به نام برنامه غذایی بهتر است مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده و پروتئین های حاوی اسیدهای چرب مفید را بیشتر مصرف کنید. به نام صبحانه سعی کنید قندهای دیرهضم و آب میوه را به جای قهوه و چای سیاه مصرف کنید. نوشیدن چای سبز هم به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و مفید بودن آن برای دستگاه قلبی عروقی توصیه می شود. برای ناهار می توانید میوه و سبزیجات به همراه پروتئین گیاهی بخورید. به نام دسر هم یک میوه میل کنید. شام تان هم باید شامی سبک باشد. در ضمنً، نمک را هم تا حد ممکن از غذای خود حذف کرده و از غذاهای آماده یا کنسروی اجتناب کنید. به نام تمرینات ورزشی هم باید آن دسته از تمرینات را انجام دهید که ران و باسن را درگیر می کند مثل حرکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.ران تان را بالا و پایین ببرید: برای این حرکت، بایستید و با یک دست کناره میز را بگیرید. بعد یکی از پاهای تان را از زانو خم کرده و به حالت افقی بالا بیاورید، سپس زانو را تا حد ممکن به قفسه سینه نزدیک کرده و بعد در خط موازی با زمین به حالت اول بازگردانید. این ورزش را سه بار در هفته هر بار 20 مرتبه برای هر پا تکرار کنید و به مرور تعداد دفعات را به 30 بار در هر مرتبه برای هر پا افزایش دهید.روی پنجه بلند شوید: برای آنکه کشاله های ران و پشت باسن شما تقویت شود و خون راحت تر به سمت بالا جریان پیدا کند، بهترین کار تمرین بلند شدن روی پنجه است. اگر در طول این تمرین احساس درد کردید، تعداد و شدت آن را کاهش دهید. برای انجام تمرین دست ها را از جلو به محلی تکیه دهید، بعد روی انگشتان پای تان بایستید. دوباره پا را کاملا روی زمین گذاشته و فورا تمرین را تکرار کنید. سرعت شما باید به گونه ای باشد که در هر ثانیه یک بار بالا و پایین بروید. در طول دو هفته نخست هر روز دو مرتبه هر بار 30 مرتبه این تمرین را انجام دهید و بعد از دو هفته تعداد آن را به 4 مرتبه 30 بار در روز ارتقا دهید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1219

به "چاقی موضعی چاره دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی موضعی چاره دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید