چرا گوشت قرمز خطر سکته مغزی و قلبی را افزایش می دهد؟

به گزارش تور ارمنستان، دانشمندان آمریکایی علت افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی به علت مصرف گوشت قرمز را کشف کردند.

چرا گوشت قرمز خطر سکته مغزی و قلبی را افزایش می دهد؟

خبرنگاران - محققان در مطالعات خود مشاهده کردند افرادی که رژیم غنی از گوشت قرمز دارند باعث افزایش نوع خاصی از باکتری ها در روده خود می شوند که ماده مغذی به نام کارنیتین را به یک ماده شیمیایی خطرناک به نام تی ام ای او (TMAO) تبدیل می نماید. این ماده شیمیایی باعث تشدید خطر بروز پلاک در خون و گرفتگی عروق می گردد.

بنابر گزارش وب ام دی، دانشمندان آمریکایی دانشگاه کلیولند می گویند: ما در روده افرادی که گوشت قرمز فراوان مصرف می کردند شاهد افزایش فراوری ماده شیمیایی خطرناکی بودیم که خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی را تشدید می نماید.

در مقابل رژیم غذایی ناسالم غنی از گوشت قرمز، رژیم غذایی مدیترانه ای واقع شده است که خطر بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی در افراد را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد. این رژیم غذایی سرشار از گوشت سفید حاوی ماهی و نیز میوه، سبزیجات، روغن زیتون و آجیل می گردد.

پیش تر نیز تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده بود مصرف روزانه سوسیس به اندازه قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان کلون و روده را در افراد افزایش می دهد. دانشمندان توصیه دارند افراد حجم مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند و تا جایی که می توانند از مصرف فرآورده های گوشتی (شامل سوسیس، کالباس، ژانبون، همبرگر، بیکن و ...) اجتناب نمایند.

در مقابل، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و نیز مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند خطر بیماری های قلبی - عروقی را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. 3 ویتامین E، A، و C نیز علاوه بر آنکه در گروه ویتامین ها دسته بندی می شوند، آنتی اکسیدان هم هستند که مصرف مواد غذایی حاوی آن ها برای سلامت بدن بسیار لازم است.

بیشتر بخوانید

نوشیدن کدام چای به حفظ وزن ایده آل یاری می نماید؟

هورمون چاق نماینده بدن را بشناسیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1420

به "چرا گوشت قرمز خطر سکته مغزی و قلبی را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشت قرمز خطر سکته مغزی و قلبی را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید