چطور در اعماق جنگل راه درست را پیدا کنیم؟

به گزارش تور ارمنستان، یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است در سفر به طبیعت به خصوص جنگل برای همه ما پیش بیاید، گم شدن است. تجربه ای تلخ که البته با رعایت بعضی نکات پیش از سفر یا بعد از گم شدن، می توان از آن جلوگیری کرد یا از این شرایط نجات یافت. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور در اعماق جنگل راه درست را پیدا کنیم؟

سالانه تعداد زیادی از افراد در کوهستان ها و جنگل ها گم می شوند و عملیات جست وجو و نجات برای یافتن آنها و به مقصد رساندن شان انجام می گردد. در بیشتر موارد، افراد فقط از راستا اصلی و معین شده دور افتاده اند. گم کردن راستا در دل جنگل، تجربه ای نگران نماینده و وحشتناک است. اگر سنگ فرش ها و علائم راستا را دنبال کنید معمولا با مشکل روبرو نمی شوید اما اگر غفلتا از راستا دور افتادید، فورا هر جایی که هستید، توقف کنید. در بیشتر موارد اگر ردپای خودتان را دنبال کنید دوباره به راستا اصلی برخواهید گشت. اگر این کار امکان پذیر نبود، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. به اطراف خود و ویژگی های شاخص آن توجه ویژه ای داشته باشید و به دقت آن را زیر نظر بگیرید.

2. در این شرایط، آرام بمانید. ترس، بزرگ ترین دشمن شما است. اگر وحشت زده آغاز به دویدن کنید، حتی اگر کمی دور شوید باز هم جهت حرکت خود را گم خواهید کرد و این شرایط را بدتر می نماید. سعی کنید تا به خاطر بیاورید که چطور به مکان فعلی رسیده اید.

3. اگر نقشه و قطب نما دارید به آن اطمینان کنید و بی هدف قدم نزنید. از قطب نما بهره ببرید تا جهات جغرافیایی را پیدا کنید. راستای که آمده اید را به خاطر بیاورید. اگر آرام باشید چیزهای زیادی را به خاطر خواهید آورد. اگر در یک راستا قرار دارید آن را ترک نکنید.

4. راستای که آمده اید برگردید. از هرجایی که عبور می کنید علامتی برای آن در نظر بگیرید یا با چیزی آن را علامت گذاری کنید. به این ترتیب همواره می توانید به مکان اولیه خود برگردید. اگر افرادی در کوشش برای پیدا کردن شما باشند، این علامت ها می تواند راه گشای آنها باشد. پس تا جایی که می توانید به خصوص در پیچ ها علامت بگذارید. فرض کنید که ده دقیقه پیش از راستا منحرف شده اید. اگر بیش از ده دقیقه است که از راهی که آمده اید در حال برگشتن هستید و هنوز به جاده نرسیده اید، بدانید که راه را اشتباه رفته اید.

5. به یاد داشته باشید که اگر ردپایتان معین نیست و دقیق نمی دانید که از کدام راستا آمده اید، برترین کار این است که همان جایی که هستید توقف کنید و منتظر باشید تا جست و جوگران شما را پیدا نمایند. علامتی ایجاد کنید که از ارتفاع قابل مشاهده باشد. زمانی که متوجه می شوید افرادی در پی شما می گردند، فریاد بزنید و یاری بخواهید. اگر همراهتان سوت دارید از آن بهره ببرید. در مکانی باز قرار بگیرید تا پیدا کردنتان راحت باشد و راحت دیده شوید. زیر انبوه درختان یا داخل غارها پنهان نشوید.

6. اگر غروب شده، آسیب دیده اید یا خسته هستید، همان جایی که هستید بمانید و فردا در روشنی روز در پی راستا برگشت بگردید.

7. در نهایت رودخانه ها و جوی های آبی که در پایین دست جریان دارند را دنبال کنید. گرچه ممکن است این کار سخت باشد اما معمولا دنبال کردن راستا آب به روستا یا جاده ای منتهی می گردد.

منبع: کجارو / wikihow.com
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1347

به "چطور در اعماق جنگل راه درست را پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در اعماق جنگل راه درست را پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید