3 هزار قربانی در یک روز، در هند چه خبر است؟

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران : تعداد جان باختگان ویروس کرونا در هند روز چهارشنبه از مرز 200 هزار تن گذشت و مطابق آمارهای رسمی، مرگ ومیر ناشی از این ویروس برای نخستین بار ظرف 24 ساعت رکورد بالای 3000 نفر را ثبت کرد.

3 هزار قربانی در یک روز، در هند چه خبر است؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش به نقل از عصرایران، طبق اعلام وزارت بهداشت هند، تنها در فاصلهٔ سه شنبه تا چهارشنبه در این کشور 3293 تن در اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند، حال آنکه کارشناسان این وزارتخانه معتقدند رقم واقعی تلفات بالاتر از اینهاست.

بنابر گزارش یورونیوز، از سوی دیگر، ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 360 هزار مورد گزارش شده و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در هندوستان از مرز 18 میلیون نفر گذشته است. تنها در یک ماه گذشته 6 میلیون نفر در این کشور گرفتار کووید شده اند.

فوران تعداد مبتلایان به کرونا در هند که حاصل شیوع گونهٔ تازهٔ این ویروس، و برگزاری تجمعات سیاسی و مذهبی است بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور را فلج نموده است. بحران در دهلی نو بیش از همه جا به چشم می آید، درحالی که بیماران بسیاری از تنگی نفس جلوی در بیمارستان ها جان می دهند.

هندی ها تا کنون 150 میلیون دوز واکسن زده اند و طبق اعلام دولت، از شنبهٔ پیش رو تمامی بزرگسالان این کشور یعنی حدود 600 میلیون تن دیگر مشمول واکسیناسیون سراسری خواهند شد.

اما بسیاری از استان های هند اعلام نموده اند که واکسن کافی در اختیار ندارند و کارشناسان دولت از آنان خواسته اند که گروه های آسیب پذیرتر را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند.

ظهور گونهٔ تازهٔ ویروس کرونا در هند با قابلیّت انتشار سریع تر و بازهٔ بیماری طولانی تر، موج تازه ای از همه گیری کووید-19 را در این کشور و بعضی از دیگر نقاط دنیا سبب شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1131

به "3 هزار قربانی در یک روز، در هند چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار قربانی در یک روز، در هند چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید