300 هزار معلم آموزش مهارت کتابخوانی دیدند، راه اندازی باشگاه کتابخوانی در مدارس

به گزارش تور ارمنستان، یاسر احمدوند در حاشیه اختتامیه اولین دوره آموزشی قاصدک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به رشد فراوری ادبیات کودک و نوجوان گفت: وضع فراوری ادبیات کودک و نوجوان همیشه رو به رشد بوده است. ما در حوزه های مختلف ادبیات کودک و کتاب های حوزه کودک شاهد رشد و ارتقا هستیم. این رشد در آثار تالیفی و ترجمه به چشم می خورد و امیدوارم با تصمیمات اتخاذ شده و برنامه ریزی اجرا شده حمایت بیشتری از فراوری داخلی و پدیدآورندگان ایرانی صورت بگیرد.

300 هزار معلم آموزش مهارت کتابخوانی دیدند، راه اندازی باشگاه کتابخوانی در مدارس

وی ادامه داد: امیدوارم شاهد آثار تالیفی بیشتر از سوی نویسندگان ایرانی باشیم تا در اختیار بچه ها و نوجوانان قرار بگیرد.

احمدوند یادآور شد: در معاونت فرهنگی مجموعه ای از کارها برای توسعه ادبیات کودک و نوجوان، به ویژه کارهای تالیفی صورت گرفته است. یکی از کارها برگزاری دوره آموزش قاصدک بود که این دوره اجرا شد و امیدوارم سال جاری بتوانیم در همه استان ها این آموزش را داشته باشیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح نمود: این دوره ها باعث تقویت توان نویسندگان کشور است و با آموزش تعداد بیشتری از نیروهای جوان و مستعد می توانیم به فراوری کنندگان آثار کودک امیدوار باشیم.

وی اضافه نمود: کار بعدی آموزش مهارت های کتابخوانی برای مربیان و معلمان آموزش و پرورش است. حدود 300 هزار نفر از معلمان مدارس آموزش مهارت کتابخوانی را در مجموعه آموزش ضمن خدمت فرا گرفته اند.

این مسئول حوزه فرهنگ با اشاره به راه اندازی باشگاه کتابخوانی در مدارس در آینده نزدیک اعلام کرد: تجهیز کتابخانه مدارس در دستور کار ما قرار گرفته است. در بازدیدی که ریاست جمهوری از نمایشگاه کتاب تهران داشتند قول مساعد دادند که بتوانیم کتابخانه های مدارس با اولویت منطقه ها محروم و بعد بقیه مدارس تجهیز شوند.

احمدوند یادآور شد: کار بعدی طراحی تعدادی از جوایز و جشنواره های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان است که امیدواریم مجموعه این کارها بتواند این حوزه را ارتقا دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1674

به "300 هزار معلم آموزش مهارت کتابخوانی دیدند، راه اندازی باشگاه کتابخوانی در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 هزار معلم آموزش مهارت کتابخوانی دیدند، راه اندازی باشگاه کتابخوانی در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید