کتاب جویبار شعر 5 گزیده آثار دانش آموزان شاعر منتشر شد

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از انتشار کتاب جویبار شعر5 که گزیده ای از آثار دانش آموزان شاعر شرکت کننده در سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری فردا است اطلاع داد.

کتاب جویبار شعر 5 گزیده آثار دانش آموزان شاعر منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: شعر و داستان دو گونه پر کاربرد و بسیار اثرگذار است دانش آموزان از دوره دبستان به طور خودجوش با تقلید از آثاری که در کتاب های درس ایشان می خوانند به شعر گفتن و داستان نوشتن علاقه نشان می دهند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که می تواند به بهترین وجه به این ذوق ها جهت بخشد خوشبختانه معاونت پرورشی و فرهنگی برای شاعران و نویسندگان نوقلم برنامه دارد.

رمضانی اضافه کرد: بخش ادبی جشنواره فردا طی فراخوانی شاعران و نویسندگان نو قلم را به سرودن و نوشتن تذغیب می نماید و با داوری آثار رسیده به دبیرخانه مستعدین این دو حوزه را شناسایی به جشنواره دعوت می نماید.

وی خاطر نشان کرد: سطح کشوری این جشنواره که دانش آموزان دبیرستانی در آن شرکت می نمایند با حضور استادان طراز اول کشور برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی ادامه داد: آموزش، نقد ، تحلیل و فراوری از جمله اتفاقاتی است که در جشنواره کشوری می افتد چاپ آثار دانش آموزان نیز در قالب دو کتاب جویبار شعر و بامداد داستان کار موثر دیگری است که به شاعران و نویسندگان جوان انگیزه مضاعف می بخشد.

رمضانی اضافه کرد: بخش شعر و داستان جشنواره فردا سی و هشت سال است که برگزار می گردد حتی سال جاری ویروس منحوس کرونا هم زورش نرسید تا محفل ادبی نوجوانان ایران زمین را به تعطیلی بکشاند .

وی با توجه به آثار رسیده به جشنواره گفت: تعداد 245هزار و 411 داستان نویس و 151 هزار و 684 شاعر اثر خود را به دبیرخانه ارائه کردند پس از پالایش آثار 300 اثر(150 شعر و 150 داستان) به دبیرخانه کشوری راه یافت و برگزیدگان آن ها به وسیله فضای مجازی در جشنواره به صورت تصویری حضور یافتند و با استادان ملی این موزه گفت و گو کردند.

رمضانی در سرانجام خطاب به دانش آموزان شاعر و نویسنده گفت: نوید می دهم وزارت آموزش و پرورش به تازگی بزرگترین مدرسه شعر و داستان تحت عنوان مدرسه ملی مجازی شعر و داستان را افتتاح نموده است حرکتی که در این حوزه بسیار اثربخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 974

به "کتاب جویبار شعر 5 گزیده آثار دانش آموزان شاعر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب جویبار شعر 5 گزیده آثار دانش آموزان شاعر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید