5 سایت برتر برای تست سرعت اینترنت

به گزارش تور ارمنستان، اگر درباره اینکه سرعت اینترنتتان چقدر است کنجکاو هستید باید بگوییم که تنها کاری که برای اطلاع از سرعت اینترنتتان به انجام آن احتیاج دارید، سایت هایی هستند که با مراجعه به آن ها می توانید سرعت اینترنت خود را میزان گیری کنید.

5 سایت برتر برای تست سرعت اینترنت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

ممکن است که بعد از خرید اینترنت با سرعتی تعیین با خود فکر کنید که سرعت خریداری شده در واقع همان سرعتی است که به طور مداوم دریافت می کنید؛ اما باید به شما بگوییم که ممکن است در زمان های اوج مصرف سرعت اینترنت شما کاهش پیدا کند. بعلاوه به طور کلی سرعت اینترنت در طول روز نوسان هایی را خواهد شد.

خوشبختانه روش های وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید از سرعت اینترنت خود آگاه شوید و با استفاده از آن ها می توانید که سرعت اینترنت را در مکان هایی که از اینترنت استفاده می کنید، مانند خانه، بسنجید.

در واقع برای انجام این کار و اندازه گیری سرعت اینترنت، ابزار های آنلاین و رایگان بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید و در بیشتر اوقات اندازه گیری سرعت اینترنت با استفاده از این ابزار ها به سادگی آب خوردن است. در واقع در بیشتر اوقات شما برای شروع شدن تست سرعت اینترنت تنها باید یک دکمه را فشار دهید.

یک ابزار خوب برای سنجش سرعت اینترنت به راحتی پارامتر هایی مانند سرعت دانلود، سرعت آپلود و اندازه پینگ را برای دستگاهی که تست را بر روی آن اجرا می کنید، به شما نشان می دهد. حال اگر در پی راهی برای اندازه گیری سرعت اینترنت خود هستید و اکنون این سؤال برای شما پیش آمده است که کدام یک از ابزار های انجام این کار قابل اطمینان هستند، در این مقاله با ما همراه شوید.

1. Ookla

یک تست سرعت همه جانبه عالی

یکی از برترین روش های اندازه گیری سرعت اینترنت استفاده از Ookla است. این ابزار یکی از ابزار های قدرتمند برای انجام این کار و در واقع یکی از اولین ابزار های سنجش سرعت اینترنت در وب است. در کنار محبوبیت بالا، این ابزار دارای تمام ویژگی هایی است که عموم کاربران به آن احتیاج دارند.

در واقع Ookla علاوه بر دقت بالا در زمان اندازه گیری سرعت، دارای تاریخچه ای از تست های صورت گرفته برای مقایسه سرعت اینترنت در زمان های مختلف، سرور های گسترده در سرتاسر دنیا و بعلاوه یک اپ کاربردی برای انجام تست در گوشی های اندرویدی و iOS است.

Ookla بعلاوه در طول این سال ها ویژگی های تازه و بسیار خوبی را به این ابزار اضافه نموده است. به نام نمونه این ابزار اکنون می تواند که تستی را برای سنجش سرعت اینترنت به طور ویژه برای تماشای ویدیو در محیط اینترنت انجام دهد که با استفاده از آن متوجه خواهید شد که اینترنت شما در زمان تماشای فیلم 4K به صورت آنلاین چگونه عمل خواهد نمود.

بعلاوه کاربران می توانند تا اپ این ابزار را بر روی کامپیوتر های ویندوزی و حتی اپل TV هم نصب نمایند. در نهایت باید بگوییم که این ابزار رایگان سنجش سرعت اینترنت، در زمان انجام این کار بنر تبلیغاتی را نمایش می دهد. با وجود اینکه رخ دادن این اتفاق عجیب نیست اما ممکن است که تأثیر اندکی را بر روی قدرت اینترنت شما در زمان انجام تست داشته باشد.

2. Fast.com

برترین ابزار برای استریمر ها

یکی دیگر از راه های آگاه شدن از سرعت اینترنت استفاده از سایت Fast.com است. این سایت بعلاوه دارای محیط کاربری بسیار ساده ای است تا کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند. ضمناً مزیت اصلی استفاده از این سایت این است که مالک این سایت شرکت نتفلیکس است.

با وجود اینکه ممکن است از شنیدین نام نتفلیکس تعجب نموده باشید، اما باید بگوییم که همین ویژگی یعنی مالکیت نتفلیکس، باعث شده است که این سایت به یک گزینه عالی برای سنجش سرعت کاربرانی که بیشتر وقت خود را به تماشای فیلم به صورت آنلاین می پردازند، تبدیل گردد، زیرا این تست به گونه ای طراحی شده است که با انجام آن بفهمید آیا اینترنت شما به اندازه کافی قوی هست که با آن و استفاده از سرویس نتفلیکس بتوانید فیلم ها را با حداکثر رزولوشن و بدون بافر مشاهده کنید یا نه.

با وجود اینکه سایت Fast.com یک گزینه عالی برای برخی از افراد است، اما نمی توان آن را یک گزینه مفید برای تمامی کاربران در نظر گرفت. درست است که این سایت رابط کاربری بسیار ساده ای را برای استفاده دارد، اما این سایت در زمان آنالیز سرعت اینترنت دارای ویژگی هایی مانند تنظیمات پیشرفته و معیار هایی سنجش نیست که در دیگر سرویس های آنالیز سرعت اینترنت وجود دارند. به نام نمونه شما نمی توانید در این سایت تعیین کنید که سرعت اینترنت شما با اتصال به چه سروری اندازه گیری گردد.

3. M-Lab Internet Speed Test

یکی از ساده ترین روش های اندازه گیری سرعت اینترنت

با وجود اینکه استفاده از هیچ یک از سرویس های اندازه گیری سرعت اینترنت سخت نیست، اما M-Lab Internet Speed Test به احتمال زیاد ساده ترین روش انجام این کار است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه درباره Measurement Lab صحبت کنیم، باید بگوییم که این تست سنجش سرعت اینترنت M-Lab متن باز است که به وسیله جمعی از دانشمندان کامپیوتر و محققان دانشگاهی و با حمایت گوگل توسعه داده شده است.

بعلاوه هرگاه شما عبارت internet speed test را در نوار مربوط به جست وجوی سایت گوگل بنویسید این تست اندازه گیری سرعت اینترنت به صورت پا پ اپ ظاهر خواهد شد. شما بعد از تماشا این تست می توانید بر روی دکمه آبی رنگ RUN SPEED TEST بزنید تا از سرعت دانلود، سرعت آپلود و اندازه پینگ خود آگاه شوید.

در واقع انجام این تست بسیار ساده است و بعلاوه شما می توانید با جست وجوی عبارت گفته شده به این سایت دسترسی داشته باشید. پس دیگر لازم نیست که نام این سایت را به خاطر بسپارید یا آن را در مرورگر خود به صورت بوک مارک ذخیره کنید.

بعلاوه در زمان استفاده از این روش اندازه گیری سرعت اینترنت، شما با تبلیغی روبرو نخواهید شد و تنها اطلاعاتی که شما با M-Lab به اشتراگ می گذارید، آدرس IP شماست. ضمناً M-Lab به شما اجازه نمی دهد که در زمان انجام تست سرعت سرور انجام این کار را تغییر دهید و زمانی می توانید با استفاده از این روش سرعت اینترنت خود را بسنجید که سرعت اینترنت شما کمتر از 700 مگابیت باشد. پس اگر در حال استفاده از اینترنت های گیگابیتی هستید باید بگوییم که باید در پی استفاده از روش سنجش سرعت دیگری باشید.

4. Speedof.me

یک آزمایش کامل برای آنالیز پایداری

اگر در پی استفاده از روشی هستید که با استفاده از آن علاوه بر سرعت اینترنت، از پایداری اینترنت خود هم آگاه شوید، Speedof.me یکی از برترین سایت ها برای انجام این کار است. در زمان انجام این آزمایش، این سایت به خوبی به شما نوسانات سرعت در زمان دانلود و آپلود را نشان می دهد.

وجود این ویژگی در این سایت باعث می گردد که شما به راحتی بتوانید اشکالات به وجود آمده در ارتباط اینترنتی خود را شناسایی کنید. بعلاوه در زمان انجام این کار می توانید که نتایج آزمایش های قبلی صورت گرفته در این سایت هم برای مقایسه بهتر بهره ببرید.

بعلاوه این سایت به گونه ای طراحی شده است که بتوانید به راحتی از آن بر روی گوشی خود بهره ببرید. در واقع بدون اینکه لازم باشد تا اپ خاصی را دانلود کنید می توانید به راحتی و به سرعت با استفاده از گوشی سرعت اینترنت خود را اندازه گیری کنید.

البته باید بگوییم که سایت Speedof.me یک گزینه عالی برای انجام این کار نیست. در واقع این سایت ویژگی را برای تغییر سرور انجام تست ندارد. ضمناً اگر اینترنت خانگی شما به قدر کافی قدرتمند نباشد، ممکن است که اطلاعات نمایش داده شده در زمان انجام این تست در مقایسه با سایت Fast.com که تنها به شما عددی را نشان می دهد، گیج نماینده به نظر برسند.

5. Testmy.net

یک انتخاب خوب برای آزمایش مرورگر شما

Testmy.net یک روش اندازه گیری سرعت اینترنت است که به طور کامل بر روی HTML5 و PHP اجرا می گردد. با توجه به این موضوع برای اجرا کردن این تست به نرم افزار های دیگر مانند جاوا یا فلش احتیاجی نیست که می تواند باعث افزایش دقت اندازه گیری گردد.

شما بعلاوه می توانید از این سایت برای مقایسه قدرت مرورگر های مختلف هم بهره ببرید. ضمناً می توانید با باز کردن یک حساب کاربری در این سایت و ذخیره کردن تست های صورت گرفته، در آینده به شکل بهتری به آنالیز و مقایسه سرعت اینترنت خود بپردازید.

البته باید گفت که سایت Testmy.net دارای برترین رابط کاربری در زمان انجام این کار نیست. در واقع این سایت اطلاعات زیادی را به شما نشان می دهد که ممکن است برخی از آن ها به شما ارتباطی را نداشته باشند.

بعلاوه طراحی ظاهری رابط کاربری این سایت در مقایسه با دیگر سایت ها، اندکی زشت به نظر می رسد و شما مجبور خواهید بود که برای شروع شدن تست چندبار و در جاهای مختلف کلیک کنید که باعث می گردد استفاده از این سایت در مقایسه با سایت هایی که تنها دارای یک دکمه برای شروع تست هستند، سخت تر باشد.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1126

به "5 سایت برتر برای تست سرعت اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سایت برتر برای تست سرعت اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید