حجم ویدئوها را بدون نرم افزار کم کنید!

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - حجم زیاد ویدئوهای ضبط شده برای اشتراک گذاری آ ن ها در فضای مجازی دردسر ساز است اما راه هایی وجود دارد که بتوان حجم آن ها را کم کرد.

حجم ویدئوها را بدون نرم افزار کم کنید!

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مجنون کامپیوتر؛ گاهی اوقات حجم ویدئو های ضبط شده با تلفن همراه یا دوربین های حرفه ای بسیار زیاد است. ارسال ویدئو های پرحجم یکی از مشکلاتی است که بیشتر کاربران در فضای مجازی با آن رو به رو هستند. فشرده سازی اندازه ویدئو، ارسال آن برای دوستان و خانواده، اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و صرفه جویی در فضای تلفن را آسان می نماید.

چرا ما احتیاج به فشرده سازی فیلم ها داریم؟

فشرده سازی فیلم به چند دلیل مفید است. شبکه های اجتماعی جایی هستند که کاربران ویدئوهایشان را به اشتراک می گذارند و هرچه اندازه ویدئو کمتر باشد، زمان آپلود آن نیز کمتر است، بنابراین توصیه می گردد قبل از به اشتراک گذاری، حجم فیلم ها را کم کنید.

اگر فیلم شما فقط در دستگاهی با ظرفیت ذخیره سازی محدود مشاهده گردد، فشرده سازی می تواند به شما در صرفه جویی در فضا نیز یاری کند. اگر می خواهید یک فیلم طولانی را به وسیله ایمیل یا به وسیله شبکه های اجتماعی ارسال کنید، فشرده سازی به شما یاری می نماید تا محدودیت را رفع کنید.

جزئیات فشرده سازی ویدئو

ممکن است ویدئویی که می گیرید از قبل فشرده شده باشد. تا زمانی که با دوربین حرفه ای فیلمبرداری نمی کنید، بیشتر تجهیزات ویدئویی، اعم از تلفن هوشمند، DSLR یا دوربین فیلمبرداری، با استفاده از برنامه ای به نام کدک که فشرده سازی فیلم را انجام می دهد، فیلم را فشرده می نمایند. این برنامه ممکن است کیفیت فیلم را کم کند، اما می تواند اندازه ویدئو را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال، جدیدترین دوربین ها از کدک های بدون ضرر در فراوری فیلم استفاده می نمایند، بنابراین بیشتر فیلم ها مسئله ای نخواهند داشت.

قبل از فشرده سازی فیلم

با هر دوربینی که فیلم می گیرید، چند مرحله وجود دارد که باید قبل از آغاز ضبط انجام دهید. سعی کنید در مکان هایی با نور زیاد به خصوص نور مستقیم خورشید تصویربرداری کنید. هرچه نور فیلم بهتر باشد، کدک با اطلاعات بیشتری کار می نماید.

به یاد داشته باشید که ویدئوی شما قرار است در چه پلتفرمی نمایش داده گردد. به عنوان مثال، اگر می خواهید آن را روی صفحه تخت قدیمی ببینید، وضوح 1080p را انتخاب کنید. ابتدا توصیه می کنیم ویرایش ویدئو را انجام داده و قسمت هایی را که نمی خواهید، برش دهید تا به ویدئوی نهایی که برای شما مهم است برسید.

نحوه فشرده سازی اندازه ویدئو در ویندوز 10

ویندوز 10 با یک برنامه ویرایش فیلم ساده همراه است که همه از قبل آن را با نام Movie Maker می شناسند که به کاربر امکان می دهد فیلم های ساده ای بسازد. این یک روش مفید برای فشرده سازی سریع فیلم در ویندوز است. یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که به جای از بین بردن تمام مراحل صورت گرفته در صورت عدم عملکرد رایانه، یک نسخه از ویدئویی را که ویرایش نموده بودید، ذخیره می نماید، بنابراین می توانید دوباره برگردید و امتحان کنید.

برای استفاده از Movie Maker مراحل زیر را انجام دهید:

ویدئوی خود را در برنامه بارگذاری نموده و ویرایش های دلخواه را روی آن انجام دهید.

گزینه Export را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

طیف وسیعی از گزینه ها برای اندازه دلخواه، کوچک، متوسط یا عظیم به شما ارائه می گردد. مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

نحوه فشرده سازی فیلم در iOS و macOS

برنامه iMovie برنامه ای است که به صورت پیش فرض در MacOS و iOS نصب شده است. برای آغاز کار با این برنامه در iOS مراحل زیر را دنبال کنید:

فیلم را برای فشرده سازی آماده کنید و روی گزینه Export در وسط ردیف کلیک کنید.

روی ذخیره ویدئو ضربه بزنید.

اندازه کامل را از فهرست انتخاب کنید.

نسخه macOS iMovie تفاوت هایی با نسخه iOS دارد. در این نسخه پس از اتمام ویرایش ویدئو، دکمه اشتراک را در گوشه سمت راست بالای صفحه iMovie انتخاب کنید.

ویدئو را برای Export انتخاب کنید.

اندازه مناسب برای Export ویدئو را انتخاب کنید.

سیستم Mac شما فایل ویدئویی Export شده را در هر کجا که بخواهید ذخیره خواهد نمود.

نحوه فشرده سازی فیلم ها در اندروید

اگرچه همه برنامه های اندروید یکسان نیستند، بیشتر گوشی های مدرن اندرویدی دارای یک ابزار ویرایش فیلم ساده در برنامه گالری با بعضی گزینه های فشرده سازی هستند.

برنامه گالری را باز کنید و فیلم خود را انتخاب کنید.

برای ویرایش کلمه ویرایش یا نماد مداد را انتخاب کنید.

روی وضوح یا Export کلیک کنید و وضوح تصویر را از فهرست انتخاب کنید.

فشرده سازی فیلم با استفاده از یک وب سایت

وب سایت هایی که ویدئو ها را ویرایش می نمایند سرویس فشرده سازی فیلم را نیز ارائه می دهند. با این حال، به یاد داشته باشید که ممکن است آن ها فیلم را به عنوان بخشی از فرایند Export فشرده نمایند. به عنوان یک قاعده کلی، پس از اتمام مراحل، شما یک دکمه با علامت Export Video یا End Video را انتخاب می کنید و با یک فهرست کوتاه از گزینه هایی که Clipchamp به هر کسی که می خواهد ویدئو ها را فشرده کند، نشان داده می گردد.

سایت های بی شماری برای فشرده سازی و کم کردن حجم ویدئو وجود دارد، شاید لازم باشد چندین سایت را امتحان کنید تا سایتی پیدا کنید که امکان فشرده سازی بهتر را به صورت رایگان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1052

به "حجم ویدئوها را بدون نرم افزار کم کنید!" امتیاز دهید

909 کاربر به "حجم ویدئوها را بدون نرم افزار کم کنید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم ویدئوها را بدون نرم افزار کم کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید