6 علامت کمتر شنیده شده از کووید 19

به گزارش تور ارمنستان، سرفه، تب، سردرد و تنگی نفس از رایج ترین علائم کووید 19 هستند که حتما در موردشان شنیده اید، اما علائم کمتر شنیده شده دیگری نیز وجود دارند که بیماران گزارش کرده اند.

6 علامت کمتر شنیده شده از کووید 19

موارد زیر برخی از این علائم هستند:

ریزش مو: هرچند دلیلش مشخص نیست، اما به نظر می رسد ریزش مو علامت دیگری است که برخی از مبتلایان به کووید 19 به آن دچار می شوند.

بر اساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شد، این مشکل ممکن است بر اثر استرسی که عفونت به بدن وارد می کند ایجاد شود. با این حال، ریزش مو می تواند دلایل زیاد دیگری غیر از ابتلا به کووید 19 نیز داشته باشد.

قرمز شدن چشم ها: پزشکان می گویند کووید 19 می تواند قرمزشدن چشم ها(ورم ملتحمه) را به همراه داشته باشد. قرمزی چشم ناشی از یک عفونت ویروسی یا باکتریایی مسری در ملتحمه چشم (غشایی که کره چشم و داخل پلک را می پوشاند) است. سایر مسائل چشمی می توانند شامل رگ های خونی قرمز قابل مشاهده در سفیدی چشم، تورم پلک ها و آبریزش بیش از حد باشد.

بثورات پوستی یا تغییر رنگ پوست: بروز کهیرهای دردناک و خارش دار در دست یا پاها یا تغییر رنگ پوست از دیگر علائمی است که بیشتر در بین افراد جوان تر دیده می شود. بثورات غیرمعمول به رنگ بنفش که بیشتر در اطراف انگشت های پا ایجاد و انگشتان کوویدی نامیده می شود معمولا در افرادی بروز می کند که به موارد خفیف بیماری مبتلا می شوند.

به هم ریختن گوارش: بیماری کووید 19 با ویروس تنفسی که به ریه ها حمله می کند ایجاد می شود، اما محققان دریافته اند این ویروس بسیاری از اندام های بدن از جمله روده یا دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از افراد مبتلا قبل از بروز علائم دیگر دچار اسهال و استفراغ می شوند.

لخته شدن خون: طبق مطالعه ای که در اروپا انجام شد، در حدود یک سوم افراد بستری لخته های خونی ایجاد می شود که می تواند به قلب، ریه ها یا مغز منتقل شده و باعث حمله قلبی، سکته مغزی یا آمبولی ریه شود. اگر لخته مانع جریان خون در پاها شود، اکسیژن و مواد مغذی به پاها نمی رسد و ممکن است درد شدیدی در پاها ایجاد شود.

از دست دادن شنوایی: برخی افراد پس از ابتلا به کووید 19 از کم شنوایی ناگهانی، سرگیجه یا وزوز گوش شکایت می کنند. بررسی هایی که در انگلستان اجرا شده نشان می دهد از هر ده نفر مبتلا به عفونت یک نفر نوعی کم شنوایی یا وزوز گوش را گزارش کرده که تا هشت هفته ادامه داشته است. در هر حال کاهش شنوایی ناگهانی یک فوریت پزشکی است، زیرا می تواند دلایل دیگری داشته باشد.

منبع: medicaldaily.com

یاسمین مشرف - سلامت / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 828

به "6 علامت کمتر شنیده شده از کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علامت کمتر شنیده شده از کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید