مجلس اروپا خواهان لغو موقت انحصار فرمول واکسن کرونا شد

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، مجلس اروپا در قطعنامه ای که امروز پنجشنبه با 355 رأی موافق، 263 رأی مخالف و 71 رأی ممتنع به تصویب رسید، پیشنهاد نموده است که برای بهبود دسترسی جهانی به محصولات پزشکی ارزان مربوط به کووید 19 و برطرف کمبودها و محدودیت های فراوری جهانی در این زمینه، مذاکرات برای لغو موقت موافقت نامه سازمان تجارت جهانی موسوم به تریپس شروع شود.

مجلس اروپا خواهان لغو موقت انحصار فرمول واکسن کرونا شد

تریپس، موافقت نامه ای بین المللی در خصوص جنبه های مرتبط با تجارت حقوق مالکیت فکری و حق ثبت اختراع تحت مدیریت سازمان تجارت دنیای است.

در بیانیه مطبوعاتی نمایندگان مجلس اروپا در این زمینه آمده است: دادن امتیاز به شکل داوطلبانه به صورتی که سازنده واکسن خودش تصمیم بگیرد که چه کسی و تحت چه شرایطی افراد می توانند از حق معنوی فرمول استفاده نمایند تا امکان فراوری فراهم گردد، و هم انتقال دانش و فناوری به کشورهایی که دارای صنعت فراوری واکسن هستند، مهم ترین راه افزایش و تسریع فراوری در سطح دنیای در دراز مدت است.

نمایندگان اروپایی بعلاوه برای برطرف تنگناهای فراوری از اتحادیه اروپا خواهان حذف سریع موانع صادرات و جایگزینی سازوکار صدور مجوز صادرات با الزام شفافیت شده اند.

آنها با یادآوری اینکه برای ایمن سازی 70 درصد از جمعیت دنیا به 11 میلیارد دوز واکسن کووید 19 احتیاج است و تا امروز تنها بخشی از این میزان فراوری شده، گفته اند که آمریکا و بریتانیا هم باید بی درنگ ممنوعیت صادرات واکسن و مواد اولیه را لغو نمایند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1124

به "مجلس اروپا خواهان لغو موقت انحصار فرمول واکسن کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا خواهان لغو موقت انحصار فرمول واکسن کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید