آزمایش خون ریسک ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، یک آزمایش خون جدید با استفاده از نمونه یک پلاسمادر خون سلامت فرد را ارزیابی و احتمالا ابتلای او به بعضی از بیماری ها را پیش بینی می نماید.

آزمایش خون ریسک ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید

تحقیق درباره این پروژه در نشریه Nature Medicine منتشر شده است. طی این پژوهش گروهی از محققان دانشگاه های UC سن فرانسیسکو، دانشگاه کمبریج و شرکت فناوری زیستی سومالوجیک پلاسمای خون را برای وجود طیفی از پروتئین ها اسکن کردند.

در این آزمایش وجود آپتامرها در پلاسمای خون آنالیز شد. آپتامرها در حقیقت بخش هایی از دی ان ای هستند که به یک پروتئین پیوند می خورند. از آنجا که تنها بخش های خاصی از دی ان ای به پروتئین های معینی پیوند می خورند، بنابراین محققان با آنالیز آپتامرها می توانند معین نمایند چه پروتئین هایی و با چه غلظتی در بدن فرد وجود دارد.

در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده به الگوریتم های ماشین یادگیری داده شد و از آن برای پیش بینی ریسک ابتلای فرد به دیابت یا بیماری های قلبی آنالیز شد. البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است اما محققان معتقدند با پیشرفت فناوری و ارزان تر شدن آن، پزشکان می توانند فقط با یاری یک نمونه خون، سلامت بیماران را به طور گسترده تری ارزیابی نمایند.

البته در حال حاضر چند تحقیق دیگر نیز از آزمایش خون استفاده می نمایند تا وجود پروتئین ها در پلاسما را اندازه گیری نمایند. گروهی از محققان شرکت آی بی ام مشغول توسعه یک آزمایش خون هستند که وجود نوعی پپتید به نام آمیلوید بتا را آنالیز می نماید. این پپتید به بیماری آلزایمر مرتبط است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 3

به "آزمایش خون ریسک ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش خون ریسک ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید