آمار فروش بازی کنترل معین شد؛ عبور از مرز 2 میلیون نسخه

به گزارش تور ارمنستان، به تازگی استودیو رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) جزئیات جدیدی را از آمار فروش بازی کنترل (Control) اعلام نموده است. رمدی به صورت رسمی اعلام نموده که این بازی تا به امروز بیش از 2 میلیون نسخه فروش داشته است.

آمار فروش بازی کنترل معین شد؛ عبور از مرز 2 میلیون نسخه

بازی کنترل در سال 2019 برای پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. بعد از بازی کوانتوم بریک که با استقبال بسیار خوبی روبرو نشده بود، استودیو رمدی توانست با این بازی دوباره به اوج بازگردد و نظر مثبت هواداران و همین طور منتقدان را به خود جلب کند. کنترل حتی توانست یکی از بهترین بازی های سال 2019 لقب بگیرد و جوایز مختلفی را هم دریافت کند.

با وجود پیروزیت های بازی، تا به امروز آمار دقیق و جامعی از فروش این بازی منتشر نشده بود اما بالاخره چند روز پیش و حدود 16 ماه پس از عرضه رسمی بازی، رمدی آمار فروش بازی کنترل و جزئیات بیشتری از آن را بیان کرد. طبق گفته رمدی، این اثر پیروز شده فروشی بالغ بر 2 میلیون نسخه را تجربه کند. همچنین اعلام شده که حدود 60 درصد فروش بازی در سال 2019، به صورت دیجیتالی بوده است. این رقم برای سال 2020 و با توجه به شرایط خاص جهان و همه گیری ویروس کووید 19 افزایش داشته و فروش دیجیتالی بازی در سال جاری به 90 درصد از فروش کلی اثر رسیده است. نکته جالب اینجاست که پس از 15 ماه از عرضه بازی، در ماه گذشته یعنی نوامبر 2020، بازی کنترل بیشترین فروش خود را از زمان عرضه تجربه نموده است. به احتمال زیاد افزایش آمار فروش بازی کنترل در ماه نوامبر به خاطر تخفیف عظیم و خوبی است که در ماه قبل اعمال شده بود و همین باعث شده که بسیاری به خرید آن فکر نمایند.

از آنجایی که کنترل یکی از بهترین بازی های سال قبل و از آثار برجسته چند سال اخیر بوده، کمی جای تأسف دارد که فروش آن بیشتر از این رقم فعلی نبوده است. به ویژه با توجه به اینکه هم برای کنسول ها و هم کامپیوترها عرضه شده است. شاید به دلیل چنین نتایجی است که بعضی از سازندگان تصمیم می گیرند که به سراغ چنین آثاری نروند و کمتر ریسک نمایند. هرچند بازی کنترل لایق عملکرد بهتری بوده، اما گویا رمدی از فروش 2 میلیونی بازی رضایت دارد و آن را نتیجه بسیار خوبی می داند و این خود جای شادمانی دارد. البته، بازی برای مدتی در کامپیوتر فقط در فروشگاه اپیک گیمز در دسترس بود و مدت مشخصی هم به PS Now آمد و از آن خارج شد و به تازگی هم به گیم پس پیوسته است و این یعنی در برهه های زمانی مختلف با هر سه شرکت قراردادهایی انعقاد شده و بخشی از هزینه بازی نیز از این طریق تأمین شده است. به همین خاطر اگر این قضیه را در کنار فروش 2 میلیون نسخه ای بازی بگذاریم، شاید عجیب نباشد که رمدی از فروش بازی شادمان است و با توجه به همین موضوع به نظر می رسد به سوددهی هم رسیده است.

بازی کنترل در ماه اوت 2019 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و فروشگاه اپیک گیمز منتشر شد و یک سال بعد در اوت 2020 برای استیم هم عرضه شد. همچنین این بازی به تازگی در اکتبر 2020 به وسیله سرویس های ابری برای نینتندو سوییچ و همین طور سرویس جدید شرکت آمازون یعنی لونا منتشر شده است. نسخه نسل بعدی بازی کنترل هم قرار است در اوایل 2021 برای پلی استیشن 5 و کنسول های ایکس باکس سری منتشر گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 785

به "آمار فروش بازی کنترل معین شد؛ عبور از مرز 2 میلیون نسخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار فروش بازی کنترل معین شد؛ عبور از مرز 2 میلیون نسخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید