اطلاعیه رگولاتوری درباره گرانی بسته های اینترنت اپراتورها

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیرو افزایش تعرفه در بخشی از بسته های اینترنت تعدادی از اپراتورهای ارتباطی و دغدغه مردم و کاربران نسبت به شیوه اعمال مقررات و رعایت حقوق مصرف کنندگان، به آگاهی می رساند:

اطلاعیه رگولاتوری درباره گرانی بسته های اینترنت اپراتورها

1. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ گونه مصوبه جدیدی در خصوص تعرفه اینترنت نداشته است و آخرین تعرفه مصوب اینترنت همراه مربوط به سال 95 و برای دسترسی ثابت مربوط به سال 96 است که طی آنها سقف و کف قیمت معین شده است تا اپراتورهای بخش خصوصی نسبت به معین قیمت خدمات و بسته های اینترنتی در محدوده سقف و کف اقدام کنند.

2. مورد اخیر افزایش قیمت اینترنت ثابت در بعضی اپراتورها در دست آنالیز است تا چنانچه در خارج از چارچوب قانونی (مصوبات سالهای 95 و 96) باشد، سریعاً نسبت به اصلاح آن اقدام گردد و جریمه قانونی برای متخلفان اعمال گردد.

3. از آنجا که فراهم کردن تمهیدات لازم برای خدمات باکیفیت و پایدار به وسیله اپراتورها از مسئولیتهای اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، لازم میدانیم توجه کاربران عزیز به این نکته را نیز جلب نمائیم که بر اساس مقررات مصوب سالهای گذشته اپراتورها در محدوده مشخصی مجاز به تعریف بسته های خدماتی بودند که به علت شرایط رقابتی بعضاً در سطح بسیار پایین تری اقدام به تعرفه گذاری می کردند و اکنون با افزایش چندبرابری هزینه ها، ادامه سرمایه گذاری و پاسخ به مصرف روزافزون مشترکین با چالش جدی روبرو شده است. قطعاً ادامه این فرایند، دسترسی مردم عزیزمان به خدمات با کیفیت و پایدار را دچار مشکل خواهد نمود.

4. در عین حال، لازم است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تأمین بخشی از منابع اقتصادی موردنیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت ها را مبتنی بر چارچوب مصوبات مدنظر قرار دهند و بخش عمده عایدی حاصله هم حتماً صرف توسعه شبکه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1454

به "اطلاعیه رگولاتوری درباره گرانی بسته های اینترنت اپراتورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه رگولاتوری درباره گرانی بسته های اینترنت اپراتورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید