اعلام تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت وام کرونا

به گزارش تور ارمنستان، مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کار های آسیب دیده از کرونا تا سرانجام شهریورماه تمدید شده و وزارت کار طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه نموده است که به محض تصویب اعلام می گردد.

اعلام تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت وام کرونا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ایسنا، به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، مقرر شد بیمه بیکاری سه ماه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 به افراد بیکار شده و کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت گردد؛ بر این اساس به منظور حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، مبلغ 5000 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

وزارت کار با راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری از کسانی که در مدت سه ماهه دچار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست کرد که به سامانه ای با آدرس bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

بر اساس اعلام معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، سال گذشته ستاد ملی کرونا مبلغ 2000 میلیارد تومان برای مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته بود که پرداخت شد و در سال جدید نیز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طرح جدیدی را برای پرداخت بیمه بیکاری ارائه نموده که در صورت تصویب اعلام خواهد شد.

مطابق آمار های سال گذشته، مقرری ایام بیکاری کرونا در ماه های اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 برای یک میلیون و 82 هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شد و حدود 90 هزار نفر پیروز به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده و منتظر واریز مقرری بودند که در آخرین روز های خاتمهی سال گذشته، توانستند این مبلغ را دریافت نمایند.

وزارت کار آن موقع گفت چنانچه احدی از مشمولان هنوز پیروز به دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا نشده می تواند با شماره 2500 تماس گرفته و این موضوع را اعلام و پیگیری کند.

در راستای حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کار ها در امسال، کارگروه مقابله با پیامد های اقتصادی کرونا، بسته جامع حمایت های اقتصادی اقتصادی، بانکی و بیمه ای را در رابطه با مقررات در سال 1400 طراحی نموده است.

آنطور که معاون اقتصادی رئیس جمهوری می گوید: با توجه به تبعات اقتصادی همه گیری ویروس کرونا در کشور که باعث شد از مشاغل و کسب و کار ها دچار آسیب شوند، در کارگروه اقتصادی برای حمایت از کسب و کار های آسیب از کرونا تصمیماتی اتخاذ و سال گذشته جمعا 77 هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت مستقیم و در قالب تسهیلات به خانوار ها پرداخت شد.

نهاوندیان با بیان اینکه در یک سال گذشته، عملکرد تصمیمات حمایتی کرونا در حوزه های مختلف، متفاوت بوده است، اضافه کرد: براساس ارزیابی که در دو ماه گذشته از میزان تحقق برنامه های اجرایی داشتیم، کارگروه اقتصادی کرونا یک بسته جامع حمایت های اقتصادی کرونا را برای 1400 تصویب کرد.

وی از پرداخت بدهی اقتصادیاتی کسب و کار ها تا خاتمه شهریور ماه بدون محاسبه جریمه دیرکرد اطلاع داد و گفت: کسب و کار های آسیب دیده از کرونا تا خاتمه شهریوماه فرصت دارند بدهی اقتصادیاتی خود را بدون محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت نمایند و همه عملیات اجرایی اقتصادیاتی تا خاتمه دوره مذکور متوقف می گردد تا بنگاه ها متضرر نشوند.

به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهوری، سازمان امور اقتصادیاتی اجازه دارد جرایم اقتصادیاتی 14 رسته بنگاه های اقتصادی متضرر از همه گیری کرونا را مورد بخشیدگی قرار دهد.

وی از تمدید مهلت زمانی ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کار ها تا خاتمه شهریور ماه 1400 اطلاع داده و توصیه نموده همه کسب وکار ها در رسته های 14 گانه به بانک ها مراجعه نمایند و بانک ها نیز تا خاتمه آبان ماه موظفند تسهیلات را بپردازند.

در حال حاضر در چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات تمدید شده و مهدکودک ها، تالارها، پارک های آبی و شهربازی ها به فهرست کسب و کار های آسیب دیده از کرونا اضافه شدند و می توانند از امهال ها و تسهیلات کرونا بهره مند شوند.

در بحث پرداخت وام حمایتی کرونا یکی از مسائل این بود که بعضی کسب و کار های آسیب دیده از کرونا در این دوران درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم اکنون موعد اقساط آن ها رسیده است لذا کارگروه اقتصادی برای بازپرداخت اقساط امهال چهارماهه در نظر گرفت و بر این اساس بازپرداخت چهار قسط نخست تسهیلات بنگاه های اقتصادی در سال 1400 به خاتمه دوره انتقال یافت تا چهار قسط پس از آخرین قسط پرداخت گردد.

همچنین بر اساس تصویب کارگروه اقتصادی، آن دسته از کسب و کار های آسیب دیده از کرونا که درآمدی نداشتند و چک های آن ها وصول نشده تا خاتمه تیرماه امسال مهلت دارند چک های برگشتی خود را وصول نمایند و در این مدت، محدودیت های خدمات بانکی برای چک ها متوقف می گردد. برای مشاغل آسیب دیده از کرونا چنانچه کارفرمایان نتوانستند حق بیمه اردیبهشت و خردادماه را پرداخت نمایند دو ماه امهال در نظر گرفته شده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت های ارائه دهنده خدمات آب، برق و گاز اجازه قطع خدمات خود برای کسب و کار های آسیب دیده از کرونا که پیروز به پرداخت قبوض نشدند را ندارند.

مجوز فعالیت ها تا خاتمه خردادماه و احکام فعالیت اتحادیه ها و اتاق ها نیز تا خاتمه شهریور ماه تمدید شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1083

به "اعلام تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت وام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت وام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید