امکان فراوری یک میلیون کیت تشخیص سریع کرونا در روز

به گزارش تور ارمنستان، دکتر مصطفی قانعی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: 3 شرکت دانش بنیان امکان فراوری و تأمین کیت های تشخیص سریع ایرانی کرونا را دارند.

امکان فراوری یک میلیون کیت تشخیص سریع کرونا در روز

وی با تاکید بر اینکه هر یک از این شرکت ها امکان تأمین یک میلیون کیت تشخیص سریع کرونا در روز را دارند، بیان نمود: اکنون منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه اکنون دانش فنی فراوری این کیت ها وجود دارد، گفت: به محض اخذ مجوز امکان فراوری و راه اندازی خط فراوری وجود دارد.

داروهای گیاهی مؤثر در درمان کرونا تجویز می شوند

قانعی در مورد مجوزهای داروهای گیاهی برای درمان کرونا با بیان اینکه یک سری داروی گیاهی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته اند و در لیست این سازمان قرار دارند، گفت: مجوز دریافت این داروها و اثر کردن آنها در فرایند بهبودی بیمار دو مقوله جدا از هم هستند.

وی با بیان اینکه آن دسته از داروهای گیاهی که مجوز دریافتد مورد تأیید سازمان غذا و دارو هستند، افزود: اما اگر بخواهیم اثر این دارو را بدانیم باید همانند داروها و واکسن های دیگر مورد کارآزمایی بالینی قرار بگیرند و وارد پروتکل درمانی گردد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه اما اکنون این داروها تنها مجوز دریافتد و باید برای تعیین شدن تأثیر درمان کارآزمایی بالینی را طی نمایند گفت: این مجوز داشتن به منظور این است که پزشک می تواند برای بیمار تجویز کند.

قانعی یادآوری کرد: چند داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و پزشک می تواند برای بیمار به تشخیص خودش داروی گیاهی را تجویز کند.

وی گفت: برای ورود به کارآزمایی بالینی باید دانشگاه و کمیته اخلاق تاییدیه بدهند تا آن شرکت فراورینماینده وارد پروتکل برای تشخیص اثرگذاری دارو گردد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا ادامه داد: ممکن است تعدادی از این شرکت های فراورینماینده داروهای گیاهی در حال کارآزمایی بالینی باشند که نتایج آن به کمیته علمی ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 865

به "امکان فراوری یک میلیون کیت تشخیص سریع کرونا در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فراوری یک میلیون کیت تشخیص سریع کرونا در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید