بیماران کرونایی می توانند ورزش نمایند؟

به گزارش تور ارمنستان، یک متخصص بیماریهای عفونی، بیماران کرونایی را از انجام هرگونه ورزش و فعالیت بدنی سنگین منع کرد.

بیماران کرونایی می توانند ورزش نمایند؟

دکتر فیض الله منصوری با بیان اینکه بدن در شرایط بیماری احتیاج به انرژی فراوان برای مبارزه و دفاع دارد، گفت: زمانی که میکروب یا ویروسی وارد بدن می گردد بدن برای دفاع انرژی زیادی مصرف می نماید و نباید در این شرایط با کارهای اضافه بدن را خسته کرد.

وی اضافه کرد: ضرب المثل خوبی از گذشته در این رابطه باقیمانده که برای هر بیمار آش گرم و جای نرم احتیاج است، برای همین توصیه می گردد که بیماران سوپ ومایعات گرم مصرف نموده و استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند بهبودی خود را سریع بازیابند.

منصوری گفت: در بیماری کرونا هم که بدن در حال مبارزه است، افراد باید استراحت کافی داشته و از انجام کارهای سنگین و اضافی و هم از انجام ورزش که انرژی زیادی مصرف می نماید، خودداری نمایند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: استراحت کافی به معنی استراحت مطلق بدون تکان خوردن نیست و بیمارانی که حال مساعدی دارند می توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند، اما به هیچ اسم نباید خود را خسته نمایند.

منصوری با بیان اینکه تعداد زیادی از بیماران کرونایی بصورت سرپایی هستند، گفت: این افراد چون علائم شدیدندارند تصور می نمایند می توانند مانند روزهای عادی فعالیت داشته باشند و ورزش نمایند، اما این خطر وجود دارد که بیماری آنها در روزهای آینده شدت یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار داشت: بیماری کرونا سیر تعیینی ندارد، بنابراین توصیه می گردد افراد به محض تعیین شدن بیماری حتما استراحت کافی داشته باشند و از فعالیت های اضافی خودداری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1150

به "بیماران کرونایی می توانند ورزش نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کرونایی می توانند ورزش نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید