ترامپ از چین رنجیده و توافق تجاری اهمیت کمتری دارد

به گزارش تور ارمنستان، یک مقام کاخ سفید گفته رئیس جمهور آمریکا از چین رنجیده و توافق تجاری میان دو کشور اکنون از اهمیت کم تری نسبت به گذشته برخوردار است.

ترامپ از چین رنجیده و توافق تجاری اهمیت کمتری دارد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، لری کادلو، مشاور مالی کاخ سفید روز سه شنبه گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به قدری از چین به دلیل شیوع کرونا رنجیده که توافق تجاری چین-آمریکا اکنون برای او به اندازه قبل اهمیت ندارد.

کادلو در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد اقدامات چین در هنگ کنگ بسیار نگران کننده هستند.

او گفت مرحله اول توافق تجاری میان آمریکا و چین که در ماه ژانویه میان دو طرف حاصل شد به قوت خود باقی است اما دولت ترامپ منتظر است ببیند آیا چین به تعهداتش پایبند خواهد بود یا خیر.

وی گفت: فکر می کنم چین اشتباه بزرگی مرتکب می گردد.

مشاور ترامپ اعلام نمود کاخ سفید از هر شرکت آمریکایی در هنگ کنگ یا در اراضی اصلی چین که خواستار بازگشت به ایالات متحده هستند استقبال می نماید. او گفت: ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم و اگر آنها زنجیره های تأمین و تولیداتشان را به داخل آمریکا بیاورند ما هزینه انتقال آنها را متقبل می شویم.

آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ها با چین در صدد یافتن راه هایی برای اعمال فشار بر چین از زوایای گوناگون است.

قانونگذاران آمریکایی در هفته گذشته چین را بابت آنچه به ادعای آنها رفتار با اقلیت های قومی-مذهبی یا سانسور اطلاعات در ماجرای شیوع کرونا خوانده شده به باد انتقاد گرفته اند. پکن این اتهامات را رد نموده است.

وزارت بازرگانی آمریکا هم به تازگی بامداد در بیانیه ای اعلام نموده این کشور چندین نهاد چینی را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده شده در فهرست سیاه قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 422

به "ترامپ از چین رنجیده و توافق تجاری اهمیت کمتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از چین رنجیده و توافق تجاری اهمیت کمتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید