ترکیه : دولت سوریه و مخالفان شماری از زندانیان را همزمان آزاد کردند

به گزارش تور ارمنستان، وزارت خارجه ترکیه آدینه شب بیان کرد که به اسم بخشی از فرایند مذاکرات آستانه، دولت سوریه و گروه های مخالف شماری از زندانیان را مبادله نموده اند.

ترکیه : دولت سوریه و مخالفان شماری از زندانیان را همزمان آزاد کردند

بهترین تجربه سفر را با بلیط ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای بیان کرد که به اسم پنجمین پروژه کارگروه آزادی زندانیان، افراد ربوده شده، تحویل اجساد و شناسایی افراد مفقود شده که در چارچوب فرایند مذاکرات آستانه با مشارکت ترکیه، فدراسیون روسیه، ایران و بعلاوه سازمان ملل اجرا شده است، چندین تن از افراد بازداشت شده به وسیله گروه های مخالف و دولت سوریه به طور همزمان و در 2 ژوئیه 2021 در منطقه ابوالزیندین در جنوب الباب تحت کنترل مخالفان آزاد شده اند.

وزارت خارجه ترکیه بدون اشاره به تعداد دقیق زندانیان مبادله شده خاطر نشان کرد که کارگروه فعالیت های خود را در دوره آینده ادامه خواهد داد.

این در حالیست که خبرگزاری اناتولی به نقل از منابع خود بیان کرد که تعداد زندانیان مبادله شده بین دولت سوریه و مخالفن پنج نفر بوده است.

آنها گفتند که در نتیجه اقدامات اجرا شده به وسیله ترکیه در چارچوب دیپلماسی بشردوستانه، این آزادی مطابق با قوانین بین المللی با حضور نمایندگان سازمان ملل و کمیته صلیب سرخ بین المللی انجام شد.

شانزدهمین دور مذاکرات آستانه در خصوص سوریه 7 تا 8 ژوئیه (16-17 تیر) در نور سلطان مرکز قزاقستان برگزار می گردد.

هفته گذشته وزارت خارجه قزاقستان در بیانیه ای بیان کرد که هیئت های ترکیه، ایران و روسیه به همراه دولت سوریه و گروه های مخالف شرکت خواهند کرد.

بعلاوه نمایندگان سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق به اسم ناظر در این دور از مذاکرات حضور خواهند داشت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1115

به "ترکیه : دولت سوریه و مخالفان شماری از زندانیان را همزمان آزاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه : دولت سوریه و مخالفان شماری از زندانیان را همزمان آزاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید