توسعه گردشگری منطقه هورامان با جدیت دنبال می گردد

به گزارش تور ارمنستان، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، توسعه گردشگری منطقه هورامان با جدیت دنبال می گردد.

توسعه گردشگری منطقه هورامان با جدیت دنبال می گردد

منصور مهرزاد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به مناسبت دومین سالگرد ثبت دنیای هورامان در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: ثبت این منطقه دنیای نه تنها یک اتفاق کم نظیر برای کشور ما بود بلکه یک موهبت خدادادی برای شناساندن هورامان به دنیایان است.

وی اضافه نمود: ثبت دنیای منظر فرهنگی هورامان برگه ای بر تقویم افتخارات و دستاوردهای کردستان و غرب کشور و فرصتی برای شناساندن این منطقه به دنیایان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه نمود: ثبت آثار و محوطه ها در سازمان علمی، فرهنگی وآموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی دنیا، شناخته شده است.

مهرزاد ادامه داد: این سازمان اثرهای متعددی را در سراسر دنیا با توجه به ارزش های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به عنوان میراث دنیای ثبت می نماید که منظر فرهنگی هورامان نیز 2 سال است در زمره این آثار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ثبت دنیای منظر فرهنگی هورامان در یونسکو که نتیجه یک همت جمعی بود، در واقع به معنای تأیید ارزش های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و حفظ این میراث گرانبها برای نسل های آینده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از مردم ایران دعوت کرد از این اثر دنیای شگفت انگیز تماشا نموده و سفر به دنیای پر رمز و راز تاریخ را در این منطقه تجربه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1680

به "توسعه گردشگری منطقه هورامان با جدیت دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری منطقه هورامان با جدیت دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید