فراوری پشه بندی که حشره کش هم هست

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، استفاده از یک فناوری تازه در پشه بندها آنها را به سلاحی مرگبار در برابر حشرات مزاحم مبدل نموده و بر امنیت انسان ها افزوده است.

فراوری پشه بندی که حشره کش هم هست

محققان انگلیسی با استفاده از سیستم ردگیری ویدئویی به این نتیجه رسیده اند که حشرات معمولا بر فراز پشه بندها پرواز می نمایند و با عقب و جلو رفتن مداوم منتظر فرصتی برای ورود به داخل پشه بند می مانند. محققان برای مختل کردن فرایند پرواز پشه های موذی ابزاری موسوم به سد رختخواب را ابداع نموده اند.

ابزار یادشده در واقع یک صفحه مستطیلی توری شکل است که به بعضی مواد مسموم نماینده موجود در حشره کش ها آغشته شده و به صورت عمودی در برابر تختخواب نصب می گردد. ماهیت ترکیبات موجود در این صفحه مستطیلی به گونه ای است که حشرات مختلف را از خود می راند.

استفاده آزمایشی از این پشه بند حشره کش نشان می دهد، حضور طولانی مدت پشه ها در اطراف آن منجر به مرگ آنها می گردد. به عنوان مثال پشه بند مذکور پشه عامل انتشار بیماری مالاریا موسوم به Anopheles gambiae را با موفقیت به قتل رسانده است. لذا می توان از این اختراع جدید برای مقابله با بیماری های مسری استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 12

به "فراوری پشه بندی که حشره کش هم هست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پشه بندی که حشره کش هم هست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید