ثبت ملی کاخ دنیا نما و خانه سعید نفیسی

به گزارش تور ارمنستان، کاخ دنیا نمای اصفهان و خانه استاد سعید نفیسی در تهران به همراه 39 اثر تاریخی دیگر در فهرست میراث ملی ایران ثبت شدند.

ثبت ملی کاخ دنیا نما و خانه سعید نفیسی

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی گفت:

کاخ دنیا نما که در انتهای خیابان چهار باغ واقع شده است و به تازگی بقایای باقی مانده از آن کشف شده، به دلیل داشتن هویت مستقل، دارا بودن شرایط ویژه به عنوان اثر مهمی که از دوران صفویه باقی مانده و در دوران قاجار از بین رفته در فهرست میراث ملی نهاده شد.نظری اضافه کرد:همچنین در حفاری های باستان شناسی علاوه بر آثار پایه های کاخ به آثار کهن تر و دیواری از آل بویه نیز کشف شده که این نکته نیز بسیار حائز اهمیت بود. به همین دلیل پرونده این کاخ تهیه و در جلسه روز دهم تیر ماه به عنوان یک اثر ملی ثبت شد.وی ادامه داد:در این جلسه غیر از کاخ دنیا نما در استان اصفهان، ساختمان شهرداری اصفهان و بناهای ارزشمند دیگری از دوران صفوی و قاجاری نیز به ثبت رسید. همچنین 39 اثر دیگر شامل محوطه ها، بناها و تپه های باستانی استان های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، استان مرکزی و تهران ثبت شد.نظری گفت:از میان پرونده های ثبتی استان تهران، پرونده خانه استاد سعید نفیسی با حضور پسرش در فهرست میراث ملی نهاده شد. چرا که استاد نفیسی یکی از چهره های ملی است و خانه ایشان قابلیت ثبت در این فهرست را داشت.منبع: خبرگزاری مهرمنبع: کجارو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 101

به "ثبت ملی کاخ دنیا نما و خانه سعید نفیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی کاخ دنیا نما و خانه سعید نفیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید