جاده ابریشم: یکی از مهم ترین مسیرهای بین المللی گردشگری

به گزارش تور ارمنستان، بیش از 60 کشور جهان تلاش می کنند تا با احیای جاده ابریشم، از آن به عنوان یک جهت مهم برای گردشگری بهره ببرند.

جاده ابریشم: یکی از مهم ترین مسیرهای بین المللی گردشگری

هشتمین نشست وزرای راه ابریشم UNWTO در نمایشگاه تجارت سفر و گردشگری برلین (ITB) با هدف اتخاذ چشم اندازی بلند مدت در رابطه با گردشگری در راستاهای تاریخی جاده ابریشم و روش های معرفی جاده ابریشم به عنوان مهم ترین راستا گردشگری بین المللی در قرن بیست و یکم برگزار خواهد شد.

این رویداد، با موضوع برنامه گردشگری راه ابریشم 2025 برگزار می شود و وزرا و رؤسای ادارات گردشگری ملی، سیاست ها و ایده های مهم خود را در جمع بیش از 34 کشور مطرح کردند. مالزی آخرین عضوی است که برای پیوستن به این رویداد که از طریق سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار می شود، تلاش می کند.

زراب پلیکاشوالی، دبیرکل UNWTO، گفت:

کار مشترک ما برای قرار دادن جاده ابریشم در جایگاه یک راستا گردشگری فرهنگی بین المللی مشهور و بی نظیر تا به امروز به نتایج مثبتی رسیده است.

در کشورهایی که در راستا جاده ابریشم قرار دارند، آگاهی فزاینده ای در خصوص نقش گردشگری در حفظ فرهنگ، انسجام منطقه ای و درک بین فرهنگی وجود دارد.

تعداد پروژه های گردشگری میان کشورها رو به رشد است و منافع تجاری و مصرف کنندگان در جاده ابریشم همچنان در حال بیشتر شدن است.

جاده تاریخی ابریشم عمدتا با راستاهای داخلی مرتبط بود و شبکه وسیعی از راستاهای دریایی داشت که به فرهنگ های مختلفی متصل می شد. در کنار این پیشینه، UNWTO توانایی گردشگری در راستاهای موضوعی جاده ابریشم را در همه منطقه ها آسیا سنجیده است و نشست های امسال را برای ارائه مطالعات پژوهشی با عنوان تاثیرات گردشگری جاده ابریشم دریایی در قرن 21 برگزار کرده است. این پژوهش ها به طور مشترک با همکاری سانی اینترنشنال (Sunny International) اجرا شده است.

اقدامات UNWTO در خصوص جاده ابریشم معطوف به کسب بیشترین سود از محل توسعه گردشگری برای جوامع محلی حوزه جاده ابریشم و تشویق سرمایه گذاری و حمایت از برنامه های حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی این راستا است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1386

به "جاده ابریشم: یکی از مهم ترین مسیرهای بین المللی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده ابریشم: یکی از مهم ترین مسیرهای بین المللی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید