جشنواره زردآلو در تفتان سیستان و بلوچستان برگزار گردید

به گزارش تور ارمنستان، جشنواره زردآلو همزمان با سومین روز هفته جهاد کشاورزی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی در شهرستان مرزی تفتان برگزار گردید.

جشنواره زردآلو در تفتان سیستان و بلوچستان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار از ، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان بااشاره به توانمندی های تفتان در شیلات، دامپروری، فراوری گوشت مرغ و محصولات زراعی و باغی و مرتع داری گفت: کشاورزی موجب عزت است و حاصل دسترنج کشاورزان نقش بسزایی در ایجاد امنیت غذایی دارد.

احمد علی موهبتی اضافه کرد: برای توسعه بخش کشاورزی باید به سوی کشاورزی نوین و استفاده بهینه از آب برویم.

وی تاکید نمود: اهمیت به آب وخاک، توسعه کشاورزی نوین، مالی و توسعه گردشگری با مشارکت همگان می تواند در توسعه همه جانبه منطقه نقش آفرینی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان عبور از مرز های محدودیت برای تغییر نگاه جهت آبادانی منطقه را ضروری برشمرد و خواهان برگزاری چنین مراسمی برای همه محصولات فراوریی تفتان شد تا توانمندی های این خطه به شایستگی به کشور معرفی گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان هم هدف از برگزاری جشنواره را توسعه باغات زردآلوی منطقه با ارقام بازار پسند و عملکرد بالا، شناسایی و معرفی استعداد های کشاورزی شهرستان برشمرد و اضافه کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی تفتان چهار هزار و 500 هکتار است که 650 هکتار آن به زردآلو اختصاص دارد.

فضل الله کردی اضافه کرد: سالیانه هفت هزار تن زردآلو فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

وی ادامه داد: بیش از 15 رقم زردآلو در منطقه کشت می گردد و ارقام شاهرودی، قیسی تهرانی، چون آبادی، شاهرودی قرمز و رجبعلی از مهم ترین ارقام زردآلوی باغات تفتان است.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان بیان نمود: سال جاری 20 هکتار باغ نو زردآلو در شهرستان ایجاد خواهد شد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1172

به "جشنواره زردآلو در تفتان سیستان و بلوچستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره زردآلو در تفتان سیستان و بلوچستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید