جلسه بی نتیجه شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش تور ارمنستان، جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای گفت وگو در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بدون اتخاذ هیچ گونه تصمیمی جهت یک اقدام عملی علیه این کشور انتها یافت.

جلسه بی نتیجه شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گرچه آمریکا اعلام نمود که شورای امنیت اقدامات جدیدی را در نظر دارد اما در خاتمه جلسه هیچ بیانیه ای از جانب شورای امنیت یا کشورهای اروپایی پس از یک جلسه نیم ساعته در پشت درهای بسته منتشر نشد.

درحالیکه سال گذشته 5 کشور اروپایی آزمایش موشکی کره شمالی را تحت عنوان یک اقدام تحریک آمیز محکوم نموده بودند.

یک دیپلمات مطلع گفت که اکثریت اعضا در جریان جلسه روز سه شنبه ابراز نگرانی کردند و بار دیگر خواهان خلع سلاح هسته ای کره شمالی شدند، با اینحال هیچ بیانیه ای در خاتمه جلسه انتشار پیدا نکرد.

کره شمالی پیشتر تشکیل جلسه شورای امنیت به درخواست کشورهای انگلیس، استونی، فرانسه، ایسلند و نروژ را محکوم نموده بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه ای به نقل از ژو چول سو مقام ارشد وزارت خارجه این کشور شورای امنیت را به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم و اعلام نمود که کشورهای سراسر دنیا همه نوع پرتابه ای را شلیک می نمایند.

پیونگ یانگ هفته گذشته دو پرتابه را شلیک کرد که به تعبیر ایالات متحده و دیگر کشورها موشک های بالستیک کوتاه بردی به حساب می آیند که طبق قطعنامه های شورای امنیت ممنوع هستند. آمریکا که در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور رویکرد بی پروایی را در قبال کره شمالی داشت، بیانیه های محتاطانه تری در خصوص پیونگ یانگ منتشر می کند که با هشدارهای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همراه است اما انتخاب دیپلماسی را به این کشور آسیای شرقی پیشنهاد می کند.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که واشنگتن یک جلسه را در زمینه تحریم ها تشکیل داده و به دنبال اقدامات بیشتری است که اینجا در نیویورک اتخاذ نماید.

در مقابل کره شمالی خواهان برطرف تحریم های اخیر سازمان ملل شده است. روسیه و چین نیز نسبت به تحریم ها علیه این کشور هشدار دادند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 963

به "جلسه بی نتیجه شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه بی نتیجه شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید