حسن زاده: استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی ها بود، در غیاب او کسی دست بر سر بازیکنان نکشید

به گزارش تور ارمنستان، رضا حسن زاده، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که آندره آ استراماچونی به مثابه مربی، معلم و برادر بزرگتر آبی پوشان عمل می کرد.

حسن زاده: استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی ها بود، در غیاب او کسی دست بر سر بازیکنان نکشید

رضا حسن زاده درباره شکست 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل ماشین سازی تبریز، به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: نبود سرمربی بالأخره تأثیر خود را در تیم می گذارد. بچه ها از این بلاتکلیفی خسته می شوند و من از همین موضوع می ترسیدم که مبادا مفت امتیاز از دست بدهیم. اتفاقی که کار دست استقلال داد.

پس از گل، بازیکنان مغرور شدند و حریف را دست کم گرفتند

وی درباره فرایند این مسابقه گفت: پس از گل دیاباته، بچه ها دچار غرور کاذب شدند و ماشین سازی را دست کم گرفتند. آنها پس از گل به دنبال بازی نمایشی بودند. تیم در نیمه اول خوب بود و در مجموع هم مالکیت توپ بیشتری داشت. وقتی که حریف را دست کم می گیرید از حملاتش غافل می شوید. ماشین سازی هم یک بازیکن سرعتی گذاشت که از عمق به پشت دفاع استقلال بیاید و ضربه اش را بزند. ما همانجا بازی را از دست دادیم.

استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی ها بود

پیشکسوت باشگاه استقلال با تمجید از سرمربی ایتالیایی آبی ها توضیح داد: زمانی که بازی یک-یک مساوی بود، بازیکنان استقلال می توانستند با جدیت برای جبران کار نمایند اما نبود مربی به تیم ضربه زد، کسی که بخواهد به بازیکنان انرژی بدهد و دستی به سر آنها بکشد. استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر تیم بود و بازیکنان او را دوست دارند. این مربی می دانست چگونه باید از بازیکنان تشکر کند، مقابل ماشین سازی اما چنین کسی را روی نیمکت نداشتیم و بازیکنان، خسته و بی انگیزه شدند.

پیاده کردن سیستم استقلال در زمین کار هر کسی نیست

حسن زاده درباره تأثیر امتیازات از دست رفته در هفته های اخیر در قهرمانی احتمالی آبی ها در خاتمه فصل اعلام کرد: در این موضوع شک نکنید. استقلال با سیستم جدید یعنی سه مدافع خطی بازی می نماید که برای اولین بار در ایران انجام می گردد. پیاده کردن این سیستم در تمرینات و زمین مسابقه، کار هر کسی نیست. شرایط بازی در نیمه دوم با نیمه اول متفاوت است.

چند فریاد سرمربی باعث هوشیاری بازیکنان می گردد

وی با اشاره به نقش سرمربی تیم در رختکن اعلام کرد: سرمربی نگاه فنی و تاکتیکی دارد و بین دو نیمه، نقاط ضعف تیم خود و حریف را می گوید. وقتی بین دو نیمه کسی نباشد که چنین حرف هایی را بزند، تیم ضرر می نماید. وقتی تیم مقابل حمله می نماید، چند فریاد از سرمربی باعث می گردد که بازیکنان هوشیار شوند.

فقط استراماچونی می تواند استقلال را نجات دهد

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اینکه استراماچونی به صورت اینترنتی ترکیب مد نظرش را اعلام می نماید و نظرش را درباره تعویض ها می گوید، گفت: اگر می شد اینگونه ترکیب چید، همه مربیان خارج از ایران می نشستند و مربیگری می کردند. دوربین فقط توپ را نشان می دهد اما وقتی شما در استادیوم هستید، کل زمین را می بینید. فکر می کنم در این شرایط فقط استراماچونی می تواند استقلال را نجات دهد و کاری از دست کسی دیگر ساخته نیست.

نباید ضعف مدیریت قبلی باشگاه استقلال را به گردن استراماچونی بیندازیم

حسن زاده درباره اینکه بعضی می گویند اگر استراماچونی به ایران بازنگردد، کارهای کارلوس کی روش را تکرار می نماید، به خبرنگاران گفت: باید ببینیم مسبب اصلی این موضوع چه کسی بوده است. استراماچونی پولش را می خواست و اگر آن را دریافت می کرد از ایران نمی رفت. ما پولش را ندادیم و بعد مجبوریم دنبالش بگردیم. اگر پول به موقع پرداخت می شد، این اتفاقات رخ نمی داد. نباید ضعف مدیریت قبلی باشگاه استقلال را به گردن استراماچونی بیندازیم. اگر او پولش را می گرفت، چرا باید تصمیم می گرفت که از ایران برود؟

خواسته طرفداران به حق است، آنها استراماچونی را می خواهند

وی با بیان اینکه طرفداران، سرمایه اصلی استقلال هستند و هیچوقت تیم را تنها نمی گذارند، توضیح داد: ما و همه بازیکنان تاریخ استقلال، برای طرفداران بازی می کنیم و اگر آنها نباشند، استقلال با تیمی معمولی تفاوتی ندارد. بازیکنان با حضور طرفداران انگیزه می گیرند و برای خوشحالی آنها کوشش می نمایند. همه این طرفداران، استراماچونی را می خواهند که خواسته آنها هم به حق است.

در صورت عدم حل مشکل استراماچونی، وزیر ورزش بیشتر از همه ضرر می نماید

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به کوشش مسعود سلطانی فر برای بازگشت آندره آ استراماچونی اعلام کرد: وزیر که مردی سیاسی است و با خارج از کشور ارتباط دارد، نمی تواند حرفی بزند که استراماچونی برگردد؟! البته وزیر ورزش هم شرایط خاص خود را دارد و برای حل مشکل استقلال کوشش می نماید. چون در صورت عدم حل مشکل، خودش بیشتر از همه ضرر می نماید. وزیر دغدغه دارد که استراماچونی برگردد که اگر این اتفاق نیفتد، خودش اولین کسی است که ضربه می خورد.

بهتر بود زکی پور مقابل شاهین به زمین می آمد

حسن زاده درباره شرایط آبی پوشان برای ملاقات مقابل سپاهان توضیح داد: دل زمین همه چیز خوب است و بازیکنان کوشش خود را می نمایند، اما وقتی تمرین تمام می گردد، حاشیه ها از هر طرفی به بازیکن هجوم می آورد و او تمرکزی برای بازی ندارد. وقتی یک تیم از حریفش عقب می افتد، مربی بازیکنان هجومی را به زمین می آورد تا به گل برسد. زکی پور چند هفته است که به میدان نرفته و باید به جای او، چند بازیکن جوان و هجومی به زمین می آمدند. بهتر بود زکی پور مقابل شاهین به زمین می آمد تا پس از مصدومیتش، شرایط مسابقه را به دست بیاورد اما به ضرر او کار کردند. همه این اتفاقات روی تیم تأثیرگذار است.

بازیکنان از فکر بازی با ماشین سازی خارج شوند و به فکر ملاقات مقابل سپاهان باشد

وی با تمجید از بازیکنان تیم استقلال توضیح داد: دم بازیکنان گرم که با این شرایط و سختی ها، تمام زحمت خود را در این سه بازی کشیدند و به خاطر شادی طرفداران دویدند اما نشد که پیروز شویم. دم وریا غفوری گرم که تیم را حمایت و تعادلی بین نقش های بازیکن، کاپیتان و مربی ایجاد می نماید. همه سختی ها روی دوش کاپیتان تیم است و او باید به بازیکنان انگیزه دهد تا آنها با شرایط خوبی به زمین بفرایند. فوتبال برد و باخت دارد و بچه ها زحمت خود را کشیدند. امیدوارم آنها از فکر بازی با ماشین سازی خارج شوند و از فردا به فکر ملاقات با سپاهان باشند که این مسابقه را از دست ندهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 70

به "حسن زاده: استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی ها بود، در غیاب او کسی دست بر سر بازیکنان نکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن زاده: استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی ها بود، در غیاب او کسی دست بر سر بازیکنان نکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید