خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه کی افتتاح می گردد؟

به گزارش تور ارمنستان، چهار سالی از کلید خوردن طرح راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه در حمام تاریخی حاج شهبازخان می گذرد.

خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه کی افتتاح می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، طرحی که با همکاری سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل) از سال 95 با بازسازی حمام تاریخی حاج شهباز خان آغاز شد و قرار بود با راه اندازی آن در کوتاه ترین زمان تحولی مثبت در صنایع دستی استان کرمانشاه ایجاد گردد، اما با گذشت این سال ها و علیرغم وعده های چندباره ای که برای افتتاح آن داده شد، درهای این مرکز هنوز به روی هنرمندان صنایع دستی باز نشده است.

حسین ویسی، سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمانشاه در مورد چرایی تأخیر در افتتاح این مرکز، اظهار کرد: طی این چند سال موانعی بر سر راه راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه واقع در حمام حاج شهباز خان وجود داشت که با کوشش های اجرا شده بسیاری از این موانع برداشته شده است.

وی توضیح داد: البته هنوز موانعی باقی مانده که چندان حاد و پیچیده نیستند و می توانیم به زودی آن ها را مرتفع کنیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان افزود: با توجه به صرف حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه، تمام مقدمات افتتاح این مرکز اجرا شده و به احتمال زیاد در هفته دوم تیر به بهره برداری خواهد رسید و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی در آن مستقر می شوند.

وی گفت: کوشش می گردد تا هنرمندانی در این مرکز مستقر شوند که علاوه بر تجربه بالا در رشته های مهم صنایع دستی، بتوانند با برگزاری ورکشاپ ها قدرت آموزش و انتقال تجربیاتشان را نیز داشته باشند.

ویسی گفت: با راه اندازی این مرکز به دنبال نوآوری و کاربردی کردن صنایع دستی استان و نجات و احیاء هنرهای دست سازی هستیم که یا منسوخ شده اند یا به سمت منسوخ شدن پیش می فرایند که از جمله آن ها می توان ارغوان بافی، نمدمالی، موج بافی و جاجیم بافی را نام برد.

وی افزود: همچنین در این مرکز یک اتاق فکر خواهیم داشت تا ازنظر صاحب نظران و اساتید برای رشد صندلی صنایع دستی استان و وارد شدن آن به بازارهای تجاری استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی کرمانشاه گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم رشته های با اولویت را در استان موردتوجه جدی تر قرار داده و برای رشد آن ها کوشش کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 482

به "خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه کی افتتاح می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه کی افتتاح می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید