درخواست نخست وزیر لهستان از ناتو برای اقدام علیه پناهجویان

به گزارش تور ارمنستان، نخست وزیر لهستان با درخواست از ناتو برای انجام اقدامی قاطع علیه پناهجویان بی پناهی که در مرز این کشور گرفتار شده اند، از اتحادیه اروپا نیز خواست بودجه دیوار مرزی لهستان را تأمین کند.

درخواست نخست وزیر لهستان از ناتو برای اقدام علیه پناهجویان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماتئوش موراویِتسکی نخست وزیر لهستان از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست علیه پناهجویانی که در مرز این کشور تجمع کرده اند، اقدام نماید.

موراویتسکی روز یکشنبه با بیان اینکه ناتو باید گام های مشخصی را برای حل بحران پناهجویان در مرز بلاروس بردارد، گفت لهستان، لیتوانی و لتونی ممکن است بر اساس مفاد معاهده ناتو، درخواست برگزاری جلسه مشورتی کنند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی لهستان گفت: فقط برای ما کافی نیست که علناً نگرانی خود را ابراز کنیم، اکنون ما به گام های مشخص و تعهد کل ائتلاف [ناتو] نیاز داریم.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بر اساس ماده 4 پیمان ناتو، هر عضوی از این سازمان می تواند هر زمان که به نظر هر یک از آنها تمامیت ارضی، استقلال سیاسی یا امنیت آنها تهدید شود، درخواست برگزاری جلسه مشورتی کند.

نخست وزیر لهستان با بیان اینکه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تحریم های بیشتر علیه بلاروس از جمله بستن کامل مرزها گفتگو خواهند کرد، گفت که اتحادیه اروپا باید به طور مشترک بودجه دیوار مرزی را تامین کند.

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب روبرو هستند.

درخواست غیرانسانی موراویتسکی از ناتو برای اقدام علیه پناهجویان در حالی است که پلیس لهستان از جان باختن دومین پناهجو در شرایط سخت آب وهوایی در مرز این کشور با بلاروس خبر داد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1301

به "درخواست نخست وزیر لهستان از ناتو برای اقدام علیه پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نخست وزیر لهستان از ناتو برای اقدام علیه پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید