دولت هند استفاده از 47 برنامه نرم افزاری چینی را ممنوع نمود

به گزارش تور ارمنستان، به دنبال ممنوع شدن استفاده از 59 اپلیکیشن چینی در هند، دولت این کشور استفاده از 47 اپلیکیشن دیگر چینی را نیز ممنوع نمود.

دولت هند استفاده از 47 برنامه نرم افزاری چینی را ممنوع نمود

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، پس از تنش مرزی میان هند و چین، هندی ها استفاده از بسیاری از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای چینی را ممنوع نموده اند. در تازه ترین دور ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای چینی، 47 نرم افزار تازه نیز ممنوع شده اند که بسیاری از آنها نسخه های سبک یا لایت برنامه های قبلا ممنوع شده هستند.

در میان برنامه های ممنوع شده قبلی توسط هند، اپلیکیشن تیک تاک از همه مشهورتر و محبوب تر بود. این برنامه برای به اشتراک گذاری ویدئو در میان جوانان به طور گسترده به کار می رود. دولت هند دغدغه های مربوط به امنیت ملی و حفظ حریم شخصی کاربران هندی را علت ممنوع شدن برنامه های یادشده در هند اعلام نموده است.

احساسات ضدچینی در هند پس از تنش های مرزی میان این کشور و چین در اواسط ماه ژوئن افزایش یافته است. در جریان این درگیری ها 20 سرباز هندی کشته شدند. پیش بینی می گردد در آینده بعضی نرم افزارهای دیگر چینی نیز در هند مسدود شوند و دامنه این کار حتی به بازی های تلفن همراه نیز کشیده گردد. بازی PUBG یکی از بازی های محبوب چینی است که توسط شرکت تنسنت فراوری شده و بسیاری از هندی ها آن را اجرا می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 528

به "دولت هند استفاده از 47 برنامه نرم افزاری چینی را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هند استفاده از 47 برنامه نرم افزاری چینی را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید