روایت عضو کمیسیون امنیت ملی از پیشنهاد نو اروپا به ایران

به گزارش تور ارمنستان، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه فرایند مذاکرات هسته ای گام هایی رو به جلو برداشته و در هفته گذشته مذاکراتی در وین برگزار گردید، گفت: پیشنهاد های جدیدی به جمهوری اسلامی رسیده و پیشنهادات ما نیز به طرف اروپایی ارائه شده است.

روایت عضو کمیسیون امنیت ملی از پیشنهاد نو اروپا به ایران

به گزارش فارس، وی اضافه کرد: از آنجا که مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع حساسیت بالایی دارد و یکی از قانون های مصوب مجلس نیز قانون اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم بوده است، در این چارچوب قرار است امروز وزیر امور خارجه به همراه مذاکره نماینده ارشد کشور، در جلسه غیر علنی توضیحاتی در خصوص مذاکرات هسته ای ارائه نمایند.

عمویی تاکید نمود: موضوع خاتمه یافته نیست و در جریان است. در جلسه روز گذشته کمیسیون نیز تاکید شد که مجلس، قانون اقدام راهبردی را نقشه راه خود می داند و مقرر شد که اگر در جریان مذاکرات، طرف مقابل تحریمی را برطرف کند، دولت مکلف است این لغو تحریم را به مجلس ارائه کند و مجلس در آن مورد تصمیم گیری نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی کشور گفت: به همین دلیل، تعامل دولت و مجلس بسیار بالاست و ما مدام گزارش گیری می کنیم و در نهایت اگر توافقی صورت گیرد، یک گزارش تفصیلی مکتوب به مجلس ارائه خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1526

به "روایت عضو کمیسیون امنیت ملی از پیشنهاد نو اروپا به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت عضو کمیسیون امنیت ملی از پیشنهاد نو اروپا به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید