ساندویچ پانل سقفی، متریالی نوین برای ساخت سقف هایی با دوام بیشتر و ضخامت کمتر

به گزارش تور ارمنستان، در علم سازه امروز برای بلندمرتبه سازی محدودیتی وجود ندارد اما هنوز هم اجرای سقف با دهانه های وسیع پیچیدگی های فراوانی دارد. سقف حساس ترین و آسیب پذیرترین بخش هر ساختمانی است. همچنین مرحله ساخت سقف خطرناک ترین بخش عملیات ساخت است و در زمان بروز حوادث غیرمنتظره مانند زلزله بیشترین خسارات و تلفات ناشی از ضعف سقف ساختمان است.

ساندویچ پانل سقفی، متریالی نوین برای ساخت سقف هایی با دوام بیشتر و ضخامت کمتر

مصالح و متریال های مورد استفاده برای اجرای سقف و تکنیک ساخت سقف تأثیر زیادی بر روی عملکرد آن دارد. همانطور که می دانید مصالح سنتی بعلت وزن سنگین و ضعیف بودن در برابر نیروی کششی همواره برای اجرای سقف با چالش روبرو هستند. بیشتر متریال های نو هم برای ساخت دهانه های وسیع با محدودیت روبرو هستند.

تمام سقف ها بنا بر عملکرد سازه ای و تحمل بار به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

  1. سقف هایی که بار مضاعفی روی آنها قرار نمی گیرد و تنها باید وزن خود را تحمل کنند
  2. سقف هایی که خود نقش کف را برای سطح بالاتر ایفا می کنند و باید بارهای زنده را تحمل کنند

مشخص مناسب ترین متریال و فزونین روش اجرا برای هر نوع از سقف به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در حال حاضر فزونین متریال برای ساخت سقف ویلاها، انبارها و انواع سوله ها ساندویچ پانل سقفی است.

آشنایی با ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی متریالی به نسبت نو است که بر مبنای نیازهای ساختمان های امروزی طراحی و به روش صنعتی تولید می شود. ساندویچ پانل سقفی از یک بخش مرکزی(هسته) که شامل متریالی عایق است تشکیل شده که در دو سمت آن، دو ورق معمولاً فلزی جای می گیرند و روی هم ساختاری چند لایه را تشکیل می دهند.

ساندویچ پانل به علت ساختار خاصی که دارد عملکرد متفاوت و فزونی نسبت به مصالح سنتی سقف مانند آجر، چوب و… دارد. ساندویچ پنل سقفی همچنین بهره وری بالاتری نسبت به تکنیک های نسبتاً نوی مانند دال بتنی یا سقف وافل دارد. در دو دهه اخیر تمام سازندگان برجسته و پیمانکاران معتبر به استفاده از پانل سقفی روی آورده اند و از مزایای آن بهره بردند.

مزایای ساندویچ پنل سقفی

استفاده از ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل برای اجرای سقف ساختمان مزایای متعددی دارد. بعضی از این مزایا مربوط به مرحله ساخت و اجرا هستند و بعضی دیگر بر عملکرد ساختمان در زمان بهره برداری و استفاده تأثیر می گذارند. مهمترین مزایای ساندویچ پانل سقفی عبارتند از:

  1. کاهش ضخامت سقف
  2. کاهش وزن سقف
  3. امکان اجرای سقف با دهانه های وسیع
  4. امکان اجرای سریع سقف
  5. عایق بندی حرارتی و کاهش نیاز به مصرف انرژی
  6. آب بندی سقف و مقاومت در برابر رطوبت
  7. ایجاد سطحی زیبا و سقفی مجذوب کننده
  8. عمر مفید طولانی

این 8 مزیت تنها بخشی از فواید ساندویچ پنل سقفی هستند و باید به آنها مواد بسیار دیگری از جمله امکان مقابله با آتش و … را هم اضافه نمود.

انواع ساندویچ پانل سقفی

تولیدکنندگان برتر ساندویچ پانل در دنیا مانند ماموت(Mammut) و رووکی(Ruuki) ساندویچ پانل را در انواع مختلف و متناسب با نیازهای متنوع مشتریان تولید و عرضه می کنند. هر یک از انواع ساندویچ پنل مشخصات فنی متفاوتی دارد. تفاوت انواع گوناگون ساندویچ پانل عمدتاً در 4 جنبه است.

  1. ضخامت ساندویچ پانل
  2. جنس فوم ساندویچ پانل
  3. جنس پوشش ورق
  4. رنگ ساندویچ پانل

به صرفه ترین نوع ساندویچ پانل سقفی کدام است؟

برای مشخص به صرفه ترین نوع ساندویچ پانل باید ابتدا نیازها و شرایط خاص پروژه را در نظر گرفت. عوامل اصلی موثر بر انتخاب نوع ساندویچ پانل عبارتند از:

  • شرایط دما و رطوبت در منطقه احداث پروژه
  • کاربری پروژه
  • مقدار بودجه و محدودیت های مالی پروژه

در کنار این موارد باید به کیفیت ساندویچ پانل هم توجه داشت. در چند دهه اخیر باکیفیت ترین نوع ساندویچ پانل در ایران از طریق شرکت ماموت تولید شده است. ساندویچ پنل های شرکت ماموت در یک خط تولید پیوسته و با تجهیزاتی پیشرفته تولید می گردند و پیش از عرضه، کیفیت آنها با آزمایشات متعدد مورد کنترل و ارزیابی قرار می گیرد.

برای آگاهی از قیمت ساندویچ پانل ماموت با کارشناسان تیم فروش ما تماس بگیرید. شما با استفاده از راه های تماس با کارشناسان ساندویچ پنل ما می توانید در کمترین زمان، پاسخ تمام سوالات خود را در مورد ساندویچ پانل دریافت نمایید.

شماره های تماس

021-44030414

021-44030415

021-44030121

021-44030122

منبع: اتاق
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1596

به "ساندویچ پانل سقفی، متریالی نوین برای ساخت سقف هایی با دوام بیشتر و ضخامت کمتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندویچ پانل سقفی، متریالی نوین برای ساخت سقف هایی با دوام بیشتر و ضخامت کمتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید