ایران دارای صندلی اول منطقه در نگهداری سلول انسانی-جانوری

به گزارش تور ارمنستان، دکتر عبدالرضا دانشور آملی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: این بانک فراوری کیت های تشخیص سریع ویروس کرونا را در پیش گرفته تا بتوانیم به واسطه این کیت ها طی نیم ساعت فرد آلوده به کرونا را شناسایی کنیم.

ایران دارای صندلی اول منطقه در نگهداری سلول انسانی-جانوری

به گفته سرپرست بانک سلول های انسانی-جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، در صورت تأمین اعتبارات لازم این طرح، تا دو ماه دیگر این کیت ها برای اخذ مجوزها و تاییدیه های لازم، آماده خواهند شد.

صندلی اول در منطقه در نگهداری نمونه انسانی-جانوری

سرپرست بانک سلول های انسانی-جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اضافه نمود: به صورت کلی و از منظر نگهداری تعداد نمونه های ذخیره شده، رعایت استانداردهای جمع آوری، مشخص هویت، ذخیره سازی، تکثیر و توزیع نمونه های زیستی، در منطقه اول هستیم.

وی ادامه داد: همچنین از نظر تنوع نمونه ها یک مجموعه منحصر به فرد هستیم که همزمان با ارائه نمونه های زیستی، مجموعه ای از خدمات و توانمندی ها را در حوزه علوم سلولی و زیست فناوری ایجاد نموده است. دستاوردهای این مرکز منجر به تأمین احتیاج مراکز علمی، دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی کشور شده و بستری را برای ارتباط و تعامل علمی با مراکز و بانک های مرتبط و معتبر بین المللی ایجاد نموده است.

دانشور آملی در مورد بودجه بانک سلول های انسانی-جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی اضافه نمود: اکنون میزان بودجه در همه جای کشور محدود است و بودجه مرکز هم از این قاعده استثنا نیست اما اگر در قالب طرح و پروژه ای بخواهیم فعالیت کنیم بودجه به ما تعلق پیدا می نماید.

وی با تاکید بر اینکه این بودجه کفاف مرکز را نمی دهد، اعلام کرد: اغلب این مرکز از درآمدهای ارائه خدمات و فروش رده سلولی درآمدزایی می نماید بودجه فعلی برای این مرکز که در 4 بخش به ذخیره و نگهداری نمونه های زیستی می پردازد کافی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 895

به "ایران دارای صندلی اول منطقه در نگهداری سلول انسانی-جانوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران دارای صندلی اول منطقه در نگهداری سلول انسانی-جانوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید