سرشماری زمستانی حیات وحش همدان با استفاده از هلی شات

به گزارش تور ارمنستان، معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: سرشماری گونه های حیات وحش این استان برای نخستین بار با استفاده از فناوری های نوین نظیر هلی شات انجام می شود.

سرشماری زمستانی حیات وحش همدان با استفاده از هلی شات

مهدی صفی آرین روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سرشماری زمستانه از دوم دی ماه امسال در 6 منطقه حفاظت شده و هفت منطقه از 13 منطقه شکار ممنوع این استان صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: به منظور بالا بردن دقت سرشماری برای نخستین بار از تکنولوژی های نوین استفاده شده تا میزان خطا را به حداقل ممکن برسانیم.

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان یادآوری کرد: در دوره های گذشته نیز به صورت غیر رسمی و آزمایشی از هلی شات استفاده شده بود اما امسال برای سرشماری زمستانه در 6 منطقه حفاظت شده از 2 دستگاه هلی شات موجود در محیط زیست استفاده می شود.

صفی خانی بیان نمود: 13 منطقه شکار ممنوع در این استان وجود دارد که تنها هفت منطقه مورد پایش قرار می گیرد چرا که در 6 نقطه شامل سدها و آبگیرها به علت وجود پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی سرشماری در مقطع دیگری صورت می گیرد.

وی گفت: هر ساله در 2 نوبت سرشماری از گونه های حیات وحش صورت می گیرد که ابتدا در فصل بهار با هدف به دست آوردن میزان زاد و ولد حیوانات سپس در فصل زمستان برای به دست آوردن جمعیت گونه های شاخص از جمله کل و بز و قوچ و میش انجام می شود و در صورت مشاهده دیگر گونه ها، آمار آنها نیز ثبت می شود.

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در صورت مناسب بودن شرایط جوی، سرشماری در 6 منطقه حفاظت شده و در مناطق شکار ممنوع به مدت یک هفته صورت می گیرد.

صفی خانی ادامه داد: تعداد تیم ها بر اساس وسعت منطقه مشخص می شود همچنین سرشماری در مناطق شکار ممنوع به شهرستان ها محول شده و در صورت نیاز تیم هایی از استان آنها را یاری می دهند.

استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است و تا به امروز 40 گونه پستاندار، 181 گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و 4چهار گونه دوزیست در همدان شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 797

به "سرشماری زمستانی حیات وحش همدان با استفاده از هلی شات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرشماری زمستانی حیات وحش همدان با استفاده از هلی شات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید