سهامداران زیان دیده بورس چه نمایند؟

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه نزولی شدن دوباره فرایند شاخص کل بورس به خبرنگاران گفت: اتفاق بد بازار از آنجایی آغاز شد که هرکس با چند ساعت آموزش بورس به بازار سرمایه آمد. آن هم کسانی که در آکادمی هایی تعلیم دیده بودند که هدفشان ارتقا آگاهی مالی و مالی افراد نیست و بیشتر به درآمدزایی فکر می نمایند. حالا این درآمدزایی خواه از راه رمز ارز باشد یا فارکس یا هر چیز دیگر.

سهامداران زیان دیده بورس چه نمایند؟

این کارشناس در ادامه گفت: بسیاری از افرادی که در سال 1398 و ابتدای 1399 وارد بازار شدند، سرمایه اندکشان چند برابر شد. بطور مثال شخصی که 10 میلیون آورده بود و در طول 6 ماه سرمایه اش سه برابر شده بود و همین افراد به فکر افتادند که چند ده میلیون دیگر وارد بازار نمایند. بنابراین آغاز کردند به فروش دارایی اصلی خود و وارد کردن آن در بورس. به عنوان مثال زمین فروختند، خانه فروختند و … و در این میان هم کسی گوشش بدهکار نبود که می گفتند سرمایه مازاد را در بورس سرمایه گذاری کنید و ناگهان آن اتفاقی افتاد که نباید می افتاد.

او ادامه داد: بورس آغاز به ریزش کرد و تصور اصلاح را برای سهامداران ایجاد کرد و حالا بعد از 50 درصد ریزش شاخص بسیاری از این افراد در حال فروش سهام هستند. در این شرایط به هیچ وجه توصیه ای به خرید ندارم اما برای تشخیص زمان مناسب فروش نباید عجله کرد.

این کارشناس تاکید نمود: در حال حاضر نسلی به بازار آمده است که همه چیز را مثل فست فود سریع و بی دردسر می خواهد و افراد حوصله سهام خریدن و صبر کردن و سهامداری ندارند و از آنجا که نقدشوندگی در بازار سرمایه بسیار سریع است و با یک کلیک می توان خرید و فروش کرد، سرمایه مردم به سرعت از آن خارج شده و بازار فرایند منفی را در پیش می گیرد.

رئیسی در ادامه گفت: اتفاق دیگری که افتاده، این است که آنهایی که عمده سهامشان را در شاخص دو میلیونی فروختند حالا با معاملات روزانه و بقول خودشان نوسان گیری و یا کوچ به بازار رمز ارزها در حال ذوب کردن باقی مانده پول شان هستند.

این کارشناس همچنین گفت: بازار با حرف و به خط نمودار من و شما حرکت نمی کند این ماییم که باید خودمان را با بازار وفق دهیم. هیچ کارشناسی نمی تواند راستای برای بازار معین کند همانطور که کارشناس هواشناسی نمی تواند راستا برف و باران را معین کند و صرفا بر اساس شواهد پیش بینی می کنیم تا در راستا سیلاب قرار نگیریم. پس نه از پیش بینی نزولی کارشناسان برنجیم و نه از پیش بینی فرایند صعودی.

او در خاتمه تاکید نمود: اتفاق مثبت سال 99 شناساندن بورس به جمعیت عظیمی است که هیچ گاه فراموش نخواهند کرد و به شما قول می دهم در دوره رونق بعدی همه این افراد برمی گردند. دوره های رونق و رکود تکرار پذیرند و صعود و نزول در هیچ بازاری همیشگی نیست.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 942

به "سهامداران زیان دیده بورس چه نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران زیان دیده بورس چه نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید