عرضه مسکن در بورس، یک قدم تا اجرا

به گزارش تور ارمنستان، عرضه پروژه های مسکونی در بورس کالا که با عنوان صندوق های زمین و ساختمان یا فروش متری مسکن شناخته می گردد با اصلاح آیین نامه ماده 14 قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن به اجرای نهایی نزدیک می گردد.

عرضه مسکن در بورس، یک قدم تا اجرا

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، موضوع امکان تامین اقتصادی پروژه های حمل و نقل و مسکن با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه از حدود 15 ماه قبل مطرح شد که در نهایت اواسط اردیبهشت ماه با همکاری سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی به مرحله توافق و اجرای نهایی رسید.

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد صندوقهای زمین و ساختمان که هم اکنون به صورت محدود به وسیله 4 تا 5 شرکت بخش خصوصی فعالیت می نمایند را گسترش دهد. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره این صندوقها گفته بود که عرضه پروژه های مسکن در بورس کالا ضمن اینکه سوددهی مناسبی برای سرمایه گذاران دارد، به فراوری و عرضه مسکن یاری خواهد نمود.

این صندوقها با آنچه تحت عنوان بورس املاک و مستغلات شناخته می گردد و اواخر مردادماه با عرضه یک واحد تجاری توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس وارد مرحله اجرا شد متفاوت است. در بورس املاک، دارایی های مازاد شرکتهای دولتی و بانکها برای فروش در بازار سرمایه عرضه می گردد. اما فروش متری مسکن در واقع جذب سرمایه های خرد برای اجرای پروژه های مسکونی و راهسازی است. سهامداران می توانند با خرید سهام که به صورت متری عرضه می گردد در سرانجام پروژه سود تحقق یافته را دریافت نمایند یا در صورت خرید کل یک واحد مسکونی، آن را به تملک خود درآورند.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین شرایط بورس مسکن گفته است: آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن مشکلاتی داشت که با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی هم اکنون این موانع برداشته شده است.

وی شرح داد: موضوع احیا و راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان و بهره مندی از این ظرفیت به سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شده است تا این سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی پروژه هایی که در قالب صندوق زمین و ساختمان قابلیت ارایه دارند، آماده و ارایه نمایند.

وی توضیح داد: به زودی از ابزار سرمایه ای احیا و راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان- برای فراوری مسکن استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 578

به "عرضه مسکن در بورس، یک قدم تا اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه مسکن در بورس، یک قدم تا اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید