فارس من، معتمدی: دلیلی برای منحل شدن ترم جاری دانشگاه ها وجود ندارد

به گزارش تور ارمنستان، رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: آموزش مجازی فرصت مناسبی است تا دانشجویان به بررسی پروژه، مطالعات و بحث های تئوری خود بپردازند و در حال حاضر دلیلی برای منحل شدن ترم جاری دانشگاه ها وجود ندارد.

فارس من، معتمدی: دلیلی برای منحل شدن ترم جاری دانشگاه ها وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا خبرنگاران این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع حذف ترم جاری دانشگاه ها به دلیل کرونا و چرا حذف ترم تحصیلی صورت نگرفت؟ را مطرح کرده و از خبرنگاران خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در این باره گفت: از اوایل اسفند ماه کلاس های آموزشی به صورت مجازی در حال برگزاری است و امکان دارد در صورت نیاز حدود یک یا یک ماه و نیم ماه از تابستان نیز به ترم جاری اضافه شود. زمان مناسبی است که دانشجویان بتوانند درس بخوانند و یکسری از دانشجویان به بررسی پروژه، مطالعات، مقالات و بحث های تئوری خود بپردازند و دلیلی برای منحل شدن ترم نمی بینیم.

معتمدی اضافه کرد: در حال حاضر دروس عملی مثل آزمایشگاه ها و کارگاه ها ارائه نشده و با توجه به شرایط این دروس یا همزمان با بازگشایی دانشگاه ها و یا در تابستان ارائه خواهند شد.

در برگزاری آموزش های مجازی جزء نخستین کشورها بودیم

وی اضافه کرد: دانشگاه های ما جزء نخستین کشورها بودند که آموزش های مجازی با اینگونه تدریس و جزئیات را شروع کردند و حتی نشنیدیم که چین آموزش مجازی برگزار کرده باشد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: بعد از ایران، اروپا، آمریکا، کانادا و دانشگاه های معتبر نیز آموزش مجازی را با 10 درصد کم و یا زیاد شروع کردند و باز تاکید می کنم حتی یک دلیل قانع کننده برای حذف ترم دانشگاهی نمی بینیم.

وی اضافه کرد: اگر دانشجویی عذری دارد و می خواهد حذف ترم داشته باشد مانعی وجود ندارد، اگر حذف ترم بدون سنوات هم بخواهد باید به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: منابع و کتاب های فراوانی در فضای مجازی وجود دارد و زمانی نیست که با بسته بودن کتابخانه ها دانشجویان و جوانان بخواهند گله مند باشند. کتابخانه برای مقالات و تحصیلات تکمیلی تسهیلاتی قرار داده که دانشجویان بتوانند به راحتی سرچ کنند و به مطالعه خود ادامه دهند.

دانشگاه ها در برگزاری آموزش ها مجازی باید پیش قدم باشند

معتمدی ادامه داد: دانشگاه ها باید اولین جایی باشد که بتوانند به صورت مجازی فعالیت داشته باشند. تمام دانشگاه های معتبر دنیا به سوی تدریس مجازی رفته اند و حال ما بیائیم و بگوییم توان انجام چنین کاری را نداریم و ترم دانشگاهی را تعطیل کنیم. به نظر من موقعیت بسیار خوبی فراهم شده به طوری که بعضی از اساتید در ابتدا موافق نبودند و من نیز به شخصه نخستین باری بود که به صورت مجازی تدریس داشتم ولی در حال حاضر می بینیم که با همان کیفیت قبلی می توانیم ارائه دروس داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه ها هستند که می توانند در چنین شرایطی از امکانات فضای مجازی استفاده کنند و بحث دولت و آموزش الکترونیک را پیش ببرند و استاد، دانشجو و زیرساخت ها آماده تر از بخش های دیگر کشور هستند.

معتمدی با اشاره به برگزاری سمینار رؤسای دانشگاه ها که به صورت مجازی برگزار گشت، اضافه کرد: حتی یک نفر در وزارت علوم، مجموعه رؤسای دانشگاه ها و مدیریت دانشگاه ها بر این باور نیستند که تعطیلی ترم دانشگاهی داشته باشیم و همه صحبت ها این بود که چطور ارائه دروس بهتر شود و به هیچ وجه تعطیلی دانشگاه ها مطرح نیست و وزارت علوم و دولت هم مخالف تعطیلی دانشگاه ها نیستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 333

به "فارس من، معتمدی: دلیلی برای منحل شدن ترم جاری دانشگاه ها وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، معتمدی: دلیلی برای منحل شدن ترم جاری دانشگاه ها وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید