فضاهای آموزشی ساوجبلاغ جوابگوی افزایش جمعیت نیست

به گزارش تور ارمنستان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ مطرح نمود بدون تردید با راه اندازی متروی شهرجدیدهشتگرد با افزایش جمعیت روبرو خواهیم بود و فضاهای آموزشی محدود این منطقه ما را با بحران کمبود مدرسه روبرو خواهد کرد.

فضاهای آموزشی ساوجبلاغ جوابگوی افزایش جمعیت نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود پایکاری شامگاه سه شنبه 3 دی در نشست خبری گفت: هم اکنون 54 هزار دانش آموز که 12 هزار نفر آنها دانش آموز اتباع هستند با فعالیت حدود 3 هزار و 100 معلم در 300 مدرسه با احتساب 2 نوبتی ها در این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

وی معتقد است که با راه اندازی مترو، حجم سنگین مهاجر به شهرجدیدهشتگرد، استان تهران وارد خواهد شد و این موضوع مسائل کمبود مدرسه و معلم را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: شهرستان ساوجبلاغ در زمان حاضر با کمبود معلم به ویژه در مقطع ابتدایی روبرو است و یکی از دلایل آن حذف بند بومی بودن از جذب نیرو در آموزش و پرورش است که باعث شده معلمان غیربومی در شهرستان باشند و اغلب آنها تمایل به بازگشت به محل زندگی خود دارند.

وی گفت: در مقطع ابتدایی کمبود نیرو با اضافه کاری همکاران تاحدودی برطرف شده است در حالی که توانسته ایم این کمبود را در مقاطع بالاتر با درایت حوزه آموزشی و با برون سپاری و همکاری فنی و حرفه ای تا حدودی برطرف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ ضمن تشکر از شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در راستای اهتمام به ساخت مدرسه در این شهر و همکاری با اداره اموزش و پرورش گفت: متاسفانه شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در سنوات گذشته بدون هماهنگی اقدام به ساخت مدرسه کرده بود که جانمایی آن مناسب نبوده اما در زمان حاضر با همفکری با اداره آموزش و پرورش و جانمایی 20 مدرسه در نقاط مختلف 4 مدرسه ساخته و 4 مدرسه دیگر نیز در حال کلنگ زنی است.

پایکاری همچنین از تحویل 2 مدرسه خیر ساز تا سال آینده خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی آموزش 6 هزار و 500 دانش آموز و 12 هزار نفر از اولیاء در قالب برگزاری دوره آموزشی تحت پوشش قرار داده شده اند.

پایکاری با بیان این که 26 هزار و 35 دانش آموز این شهرستان در یکسال گذشته تحت آموزش پیشگیری از ایدز قرار گرفتند، بیان نمود: در طرح سفیران سلامت نیز 7 هزار و 700 دانش آموز ساوجبلاغی شرکت کردند.

وی ضمن تشکر از دهیاران و شهردان و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان گفت: در یک سال گذشته 13 میلیارد ریال در سطح مدارس ساوجبلاغ عملیات آسفالت اجرا شده و در این بازه زمانی از محل 5 درصد بودجه عمرانی شهرداری های شهرستان 9 میلیارد ریال جذب اعتبار داشته ایم که برای اقدامات مختلفی از جمله انجام کف پوش سالن های ورزشی هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به مسائل اقتصادی و کمکهای والدین در سطح شهرستان بیان نمود: در یکسال گذشته 2 میلیارد و 750 میلیون ریال کمک نقدی و حدود 20 میلیارد ریال کمک های غیرنقدی با مشارکت و همکاری والدین دریافت شده که این مهم نشان از افزایش سطح مشارکت والدین دارد.

وی گفت: در حوزه سواد آموزی، راه اندازی مرکز یادگیری بومی را داریم که در آن علاوه بر سواد آموزی مهارت های زندگی هم به سوادآموزان یاد داده می شود.

پایکاری به موفقیت های حاصل شده آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: کسب رتبه دوم استانی از لحاظ رشد درصد قبولی و میانگین نمرات بالا در امتحانات نهایی، کسب رتبه کشوری در طرح جابر، کسب رتبه دوم استانی در بخش امور تربیتی و کسب رتبه اول استانی در حوزه

سوادآموزی از جمله موفقیت های این اداره بوده و این موفقیت ها، وظیفه ما را برای تلاش و فعالیت و نظارت بیشتر دو چندان کرده است تا بتوانیم حفظ جایگاه و کسب مقام های برتر در استان و کشور را بتوانیم در آینده هم داشته باشیم.

وی در خصوص مشاهده کیک های آلوده در سطح مدارس شهرستان ساوجبلاغ گفت: در هفته گذشته 2 مورد مشاهده شد که از اطراف مدارس خریداری شده بود.

وی تاکید کرد که خوشبختانه هیچ موردی از این کیک ها در بوفه مدارس مشاهده نشده است و در زمان حاضر فروش هر نوع کیک و کلوچه در بوفه مدارس این شهرستان ممنوع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 93

به "فضاهای آموزشی ساوجبلاغ جوابگوی افزایش جمعیت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاهای آموزشی ساوجبلاغ جوابگوی افزایش جمعیت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید