لاستیک نانویی، ویژه موتور های برقی ساخته شد

به گزارش تور ارمنستان، بعد از فراوری تایر های حاوی نانومواد برای استفاده در خودرو ها و دوچرخه ها، تایر ویژه موتور های برقی نیز ساخته شده که مصرف باتری را کاهش داده و در برابر پنچر شدن نیز مقاومت بالایی دارد.

لاستیک نانویی، ویژه موتور های برقی ساخته شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت ویتوریا (Vittoria) می گوید، یک دوچرخه الکتریکی (موتور های برقی) برای این که گشتاور بالایی داشته باشد، باید از تایر های ویژه ای استفاده کند تا میزان مقاومت در برابر چرخش در تایر کاهش یابد.

ویتوریا که متخصص فراوری تایر است، برای اولین بار، تایر ویژه موتور های برقی را فراوری و به بازار عرضه نموده است. به ادعای این شرکت، استفاده از این تایر ها می تواند عمر باتری موتور برقی را افزایش دهد.

این شرکت اعلام نموده که در ساخت این تایر ها از گرافن استفاده نموده است تا مقاومت در برابر چرخش را کاهش دهد؛ همچنین ویتوریا مدعی است که این تایر های گرافنی در برابر پنچر شدن بالاترین مقاومت را از خود نشان می دهند.

ویتوریا 5 مدل تایر برای موتور های برقی فراوری نموده است. به نظر می رسد موضوع صرفه جویی در باتری یکی از مسائل مهم در موتور های برقی است. شرکت ویتوریا می گوید توان بیشتر یک موتور برقی مستلزم داشتن تایری است که آج های آن به سادگی فرسوده نگردد. استفاده از گرافن در این تایر ها موجب شده تا این امر تحقق یابد. دلیل این امر، فناوری چهار لایه ای است که در فراوری تایر استفاده می گردد که موجب می گردد تا استحکام و انعطاف پذیری برجستگی های تایر افزایش یابد. این به نوبه خود به معنای آن است که تایر بهتر می تواند در برابر شتاب های سریع مقاومت کند و آج تایر دوام بالاتری داشته باشد. در نتیجه استفاده از این نوع تایرها، مصرف باتری کاهش می یابد.

البته شرکت ویتوریا عدد و رقم خاصی برای افزایش طول عمر باتری گزارش ننموده است، اما آنچه که معین است استفاده از گرافن موجب کاهش مقاومت چرخشی تایر می گردد و گرافن عامل اصلی در بهبود عملکرد تایر است. پیش از این گرافن در بسیاری از تایر های اتومبیل ها استفاده شده بود، اما این اولین باری است که از گرافن در فراوری تایر های موتور های برقی استفاده می گردد.

ویتوریا معتقد است که استفاده از این تایر های نانویی نه تنها مصرف باتری را کم می نماید بلکه مقاومت در برابر پنچر شدن را نیز افزایش می دهد.

ویتوریا شرکت ایتالیایی است که در حوزه گرافن فعالیت دارد. این شرکت، یکی از فراوریکنندگان بین المللی لاستیک است که در حال حاضر روی استفاده از گرافن در محصولات خود کار می نماید. ویتوریا لاستیک هایی حاوی مواد کامپوزیتی گرافنی فراوری نموده است. نسل اول این لاستیک ها با همکاری شرکت دایرکتا پلاس فراوری شده است، در حال حاضر نسل دوم این لاستیک ها با گرافن پرپتوس فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 522

به "لاستیک نانویی، ویژه موتور های برقی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاستیک نانویی، ویژه موتور های برقی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید