محورهای گفتگوهای گروسی، ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراپادمانی است

به گزارش تور ارمنستان، تهران(پانا) - سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید نمود مهمترین محورهای گفت وگوهای مدیرکل آژانس در تهران، حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف خواهد بود.

محورهای گفتگوهای گروسی، ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراپادمانی است

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور انجام گفت وگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز شنبه در راس هیاتی وارد تهران می گردد و روز یکشنبه با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دیگر مسئولان سازمان ملاقات می نماید.

وی با بیان اینکه سفر گروسی در ارتباط با چگونگی اجرای مفاد نامه 27 بهمن ماه ایران به آژانس در راستای اجرای ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و به درخواست مدیرکل آژانس انجام می گردد، گفت: مهمترین محورهای این گفت وگوها حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف خواهد بود.

معاون سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی، سازمان انرژی اتمی ایران اقدامات متعددی را در برنامه کار خود قرار داده است، توضیح داد: از جمله این اقدامات توقف نظارت های فراپادمانی دو ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون در صورت عدم اجرای تعهدات طرف های مقابل در برجام است که موعد آن پنجم اسفند ماه (بیست و سوم فوریه) است. به منظور اجرای این بخش از قانون در وهله نخست نامه ای در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه تسلیم آژانس شد.

کمالوندی ادامه داد: گفت وگوهای فنی پیش از انتها مهلت دو ماهه قانون به منظور پیش بینی و هماهنگی بهینه با آژانس برای کاهش نظارت ها تا سطح پادمان انجام می گردد.

کاظم غریب آبادی سفیر ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز چهارشنبه از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 904

به "محورهای گفتگوهای گروسی، ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراپادمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای گفتگوهای گروسی، ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراپادمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید