مرکل: خطر کرونا تا مدت ها رفع نخواهد شد

به گزارش تور ارمنستان، صدراعظم آلمان با تأکید بر اینکه خطر کرونا همچنان تا مدت ها رفع نخواهد شد از شهروندان خواست به محدودیت و قوانین ضدکرونایی پایبند بمانند.

مرکل: خطر کرونا تا مدت ها رفع نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز بعد از کنفرانس ویدئویی کرونایی با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان خواهان درک محدودیت ها و امکانات علم شده گفت: هم ویروس کرونا و هم یافته ها درباره آن می تواند تغییر کند.

وی اضافه کرد: ما باید با این شرایط زندگی کنیم و این بخشی از جامعه شفاف ما است و در این شرایط هیچ چیز بدتر از این نیست که دانشمندان آخرین یافته های خود را با ما به اشتراک نگذارند.

دولت فدرال آلمان و ایالات این کشور در این باره با هم توافق نموده اند که به ممنوعیت مراسمات و اجتماعات و مناسبت های ورزشی و غیره حداقل تا خاتمه آگوست پایبند باشند.

صدراعظم آلمان همچنین با نگاهی به تعطیلات تابستانی پیشِ رو انتظارات درباره سفرهای اروپایی را پایین آورده تأکید کرد که این گونه سفرها در زمان حاضر در برنامه نیست.

دولت آلمان هشدارهای سفر جهانی برای جهانگرد ها به خاطر بحران کرونا را تا حداقل 14 ژوئن تمدید نموده است.

بر اساس توافقات انجام گرفته بین صدراعظم آلمان و مقامات ایالتی این کشور محدودیت های کرونایی در زندگی عمومی افراد فعلاً باقی خواهد ماند.

صدراعظم آلمان البته بعضی کاهش محدودیت های ضدکرونایی را تحت شرایطی مجاز دانسته بیان کرد که تحت شرایطی محل های بازی، نهادهای فرهنگی و اماکن مذهبی می توانند بازگشایی شوند.

مرکل همچنین تأکید کرد که خطر ابتلا به کرونا همچنان تا مدتها رفع نمی گردد و از این رو احتیاط همچنان ضرورت دارد.

مرکل همچنین بیان کرد که برای مهار بحران کرونا یک استراتژی مشترک ضرورت دارد، به خصوص این مسئله اهمیت دارد که همچنان فاصله ها حفظ گردد و قواعد کرونایی مورد توجه قرار گیرد.

صدراعظم آلمان تأکید کرد: از آنجایی که هنوز هیچ واکسن و دارویی علیه این ویروس وجود ندارد همچنان هدف و استراتژی ما این است که این بیماری را مهار کنیم تا سیستم سلامت آلمان در شرایطی باقی بماند که بتواند بیماران را به صورت مناسب درمان کند.

وی گفت: هدف ما این است که سرعت سرایت این بیماری را طولانی کنیم تا به این ترتیب سیستم بهداشت آلمان بتواند بر موارد بحران کرونا غلبه کند.

مرکل از یک چالش بزرگ برای شهروندان و مناطق مختلف آلمان سخن گفته است که هیچ نمونه ای ندارد. به گفته وی به خصوص این مسئله اهمیت دارد که زنجیره های سرایت این بیماری درک گردد.

خبرهای کرونایی از آلمان همچنین حاکی از آن است که مرزهای بین ایالت زارلند آلمان و فرانسه در سه معبر مرزی باز می گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 378

به "مرکل: خطر کرونا تا مدت ها رفع نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: خطر کرونا تا مدت ها رفع نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید