مسئولان باید فکری به حال وزنه برداری نمایند، دوست داشتم یک ایرانی رکوردم را بشکند

به گزارش تور ارمنستان، قهرمان سابق وزنه برداری گفت: وزنه برداران کار سختی برای المپیک پیش رو دارند؛ امیدوارم هرکدام که جواز حضور در المپیک را کسب کردند مدال آور باشند.

مسئولان باید فکری به حال وزنه برداری نمایند، دوست داشتم یک ایرانی رکوردم را بشکند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، وزنه برداری در المپیک توکیو به دلیل پفراینده دوپینگ از سال های گذشته تنها دو سهمیه در بخش مردان دارد و پولادمردان ایران برای کسب این دو سهمیه باید کوشش نمایند تا به آوردگاه توکیو برسند. با حسین رضازاده قهرمان سابق وزنه برداری ایران که سال گذشته رکوردش توسط تالاخادزه در سنگین وزن شکسته شد در خصوص شرایط تیم ملی وزنه برداری در آستانه المپیک به مصاحبه پرداختیم:

متن این مصاحبهی عیدانه به شرح زیر است:

خبرنگاران: شرایط فعلی وزنه برداری را چطور ارزیابی می کنید؟

رضازاده: کار سختی پیش روی ملی پوشان است. متأسفانه سال جاری سهمیه های وزنه برداری در بخش آقایان کاهش پیدا کرد و هنوز ملی پوشان هم پیروز به کسب سهمیه نشدند؛ البته تا المپیک یک سال و چهار ماه دیگر زمان باقی مانده و فرصت خوبی است تا ملی پوشان هم به آمادگی برسند و هم اینکه امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک به دست بیاورند.

خبرنگاران: فکر می کنید کدام وزنه بردار ما پیروز به کسب سهمیه المپیک می گردد؟

رضازاده: واقعاً پیش بینی نشدنی است. تیم ایران دو سهمیه برای المپیک دارد و هنوز معین نیست کدام یک از ملی پوشان به توکیو می فرایند. البته 6 ملی پوش شانس کسب سهمیه هستند که فعلاً تا سرانجام انتخابی باید صبر کرد و ببینیم کدام یک از آن ها امتیازات لازم را برای المپیک می گیرند.

خبرنگاران: در سال 98 رکورد وزنه بردار گرجستانی با مهار وزنه 264 کیلوگرم رکورد شما را در سنگین وزن زد، چه حسی داشتید؟

رضازاده: قطعاً ناراحت شدم. چون همه کشورها دوست دارند وزنه بردار خودشان مدعی باشد. وزنه برداری ایران چندین سال در فوق سنگین مدعی بود و امیدوارم با فکری که مسئولان به حال وزنه برداری می نمایند، وزنه بردار خوبی در فوق سنگین تربیت گردد. البته تالاخادزه گرجستانی وزنه بردار شش دانگ، جوان و خوبی است. او در یک ضرب و در دوضرب عالی وزنه می زند و معلوم است که خیلی خوب تمرین می نماید و با برنامه جلو می رود.

خبرنگاران: خیلی ها معتقدند وزنه برداری افت نموده است فکر می کنید دلیل آن چیست؟

رضازاده: وزنه برداری رشته سختی است اما ایران همواره در این رشته مدعی بوده و در واقع یکی از امیدهای کاروان ایران در میدان المپیک بوده است. آنچه که در وزنه برداری اهمیت دارد؛ مدال مجموع است و مسئولان باید فکری برای آن نمایند. خیلی ها وقتی من را می بینند از من می پرسیدند چرا وزنه برداری به این شکل شده است. با این حال امیدوارم با برنامه ریزی دقیق مسئولان در میدان المپیک بهترین نتیجه را بگیریم.

خبرنگاران: در اواخر سال گذشته شیوع ویروس کرونا شرایط سختی به وجود آورد شما چطور سال 98 را سپری کردید؟

رضازاده: سال 98 سال خوبی بود البته اتفاقات زیادی هم برای مردم ایران افتاد که خیلی تلخ بود. امیدوارم شرایط برای مردم ایران روزبه روز بهتر گردد و سایه ویروس کرونا که این روزها کشور ما را دچار مشکل نموده است هر چه سریع تر ریشه کن گردد و مردم به روال عادی زندگی شان برگردند.

خبرنگاران: خبرهایی مبنی بر یاری شما برای ریشه کن شدن این ویروس منتشر شد، کمی شرح بدهید؟

رضازاده: من برای مردم جنوب تهران مواد ضدعفونی و ماسک تهیه کردم و البته این حرکت دلی بود و نمی خواستم جایی مطرح گردد. همه باید یاری کنیم تا هرچه سریع تر بحران کرونا به سرانجام برسد. جامعه پزشکی و پرستاری ایران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، به آن ها خدا قوت می گوییم. حتم دارم به زودی کرونا را شکست خواهیم داد و جامعه به روال عادی باز خواهد گشت.

خبرنگاران: در سال 99 چه آرزویی دارید؟

رضازاده: اول از همه آرزوی سلامتی و آرامش برای همه مردم ایران دارم. سال جاری سال منتهی به المپیک است و در سال 99 باید ورزشکاران ما در المپیک به میدان بفرایند. امیدوارم وزنه برداری هر چه زودتر به سهمیه برسد و در المپیک مانند سال های گذشته افتخاری نمایند.

خبرنگاران: پسرتان به عرصه وزنه برداری پا گذاشته است؟

رضازاده: نه هنوز. سنش برای این ورزش خیلی کم است.

خبرنگاران: شما موافق حضورش در رشته وزنه برداری هستید؟

رضازاده: اختیار با خودش است؛ البته که این رشته سختی های زیادی هم دارد و من هم مسائل و موانع را برای او می گویم اما در نهایت خودش انتخاب نماینده راه زندگی اش است.

خبرنگاران: وزنه برداری را کنار گذاشتند یا تفریحی تمریناتی دارید؟

رضازاده: نه. من برای آمادگی بدنی خودش ورزش می کنم و گاهی هم تفریحی وزنه می زنم.

خبرنگاران: قصد ندارید به عرصه مربیگری ورود کنید؟

رضازاده: نه. به هیچ عنوان. من مدتی در فدراسیون بودم و بعد از جداشدنم، وزنه برداری را بیشتر به صورت تفریحی کار می کنم و اصلاً قصد ندارم به صورت جدی در عرصه مربیگری به این رشته ورود کنم.

خبرنگاران: برای سال 99 چه برنامه ای دارید؟ با شرایط ویروس کرونا قصد سفر در تعطیلات عید دارید؟

رضازاده: قطعاً نه. با توجه به شرایط فکر می کنم وظیفه اصلی همه ما رعایت اصول بهداشتی است. البته که من امید دارم به زودی شر این ویروس از سر مردم ایران کم می گردد و همه با همدلی و کوشش و رعایت اصول بهداشتی ویروس کرونا را شکست می دهیم.

انتهای پیغام/4048/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 287

به "مسئولان باید فکری به حال وزنه برداری نمایند، دوست داشتم یک ایرانی رکوردم را بشکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان باید فکری به حال وزنه برداری نمایند، دوست داشتم یک ایرانی رکوردم را بشکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید