مشخصات فنی توگ خودروی ملی ترکیه، مقایسه قیمت با خودروی ایرانی

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران : قیمت توگ خودروی ملی ترکیه در حدود 430 میلیون تومان اعلام شده است.

مشخصات فنی توگ خودروی ملی ترکیه، مقایسه قیمت با خودروی ایرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از جماران، توگ (TOGG) محصولی است که از آن به عنوان خودروی ترکیه یاد می گردد.

ویژگی و معینات فنی توگ خودروی ملی ترکیه

گورجان کاراکاش مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از فراوری دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت های 400 و 200 اسب بخار اطلاع داد. ایشان بیان کردند که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می گردد و با هر بار شارژ می توان 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است.

توگ که مخفف نام طولانی تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه تاسیس شده است. این شرکت می گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود.

این خودرو قرار است با قیمت 16500 دلار به بازار عرضه گردد. TOGG یک خودروی تمام برقی است که با احتساب قیمت 26 هزارتومان به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود 430 میلیون تومان خواهد بود؛ تقریبا معادل قیمت یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار ایران.

در حالی قیمت توگ خودروی ملی ترکیه 450 میلیون تومان اعلام شده است که هنوز پای این خودرو به بازار ایران باز نشده است و معین نیست قیمت آن در داخل کشور چقدر اعلام می گردد.

اما با فرض اینکه این خودرو در بازار ایران نیز همین قیمت را داشته باشد ، می توان این خودرو را با ساندرو استپ وی مقایسه کرد که قیمتی حدود 450 میلیون تومان در بازار خودرو دارد.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. توگ می گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار دنیای مطابقت دارد.

ترکیه در دهه گذشته سرمایه گذاری زیادی برای جلب خودروسازان دنیا انجام داد و اکنون با فراوری بیش از یک میلیون 500 هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین فراوریکننده خودرو در دنیا است. صادرات خودرو اکنون یکی از مهم ترین منابع درآمد ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو، این کشور در یازده ماه اول سال 2019 بیش از 28 میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات درآمد داشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 813

به "مشخصات فنی توگ خودروی ملی ترکیه، مقایسه قیمت با خودروی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی توگ خودروی ملی ترکیه، مقایسه قیمت با خودروی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید