معرفی آثار برگزیده دوازدهمین مسابقات چاپ در نمایشگاه های خارج از کشور

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران: دبیر دوازدهمین مسابقات محصولات چاپی از اعلام فراخوان این دوره طی هفته آینده خبر داد و گفت: آثار برگزیده در نمایشگاه های خارج از کشور معرفی می شوند. هم چنین احتمالاً محصولات برتر در قالب کتاب در نمابشگاه فرانکفورت نمایش داده می شوند.

معرفی آثار برگزیده دوازدهمین مسابقات چاپ در نمایشگاه های خارج از کشور

مسعود فرشی فرید دبیر مسابقات آثار و محصولات چاپی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، گفت: در نظر داریم تا دوازدهمین مسابقات آثار و محصولات چاپی را را تا پیش از آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار و برگزیدگان آن را تا 15 مهر معرفی کنیم.

وی اضافه نمود: مسابقات آثار و محصولات چاپی یکی از مهمترین بخش های جشنواره ملی صنعت چاپ است؛ که هر ساله به مناسبت یازده شهریور، روز ملی صنعت چاپ ایران برگزار می شود. در این مسابقات برترین محصولات چاپخانه ها توسط هیئت انتخابات آثار گزینش شده و به رقابت می پردازند، اکنون دوازدهمین دوره آن را با رقایت شدید اهالی چاپ پیش رو داریم، در این مسابقات با کیفیت ترین محصولات چاپی توسط بهترین واحدهای چاپی عرضه می شود.

فرشی فرید شرح داد: در این دوره تلاش خواهیم کرد چند تغییر در رویه معمول مسابقات ایجاد کنیم، برای نمونه در حال رایزنی با مسئولان وزارت ارشاد هستیم تا احکام مسئولان این جشنواره توسط معاون فرهنگی وزارت ارشاد امضا شود تا کارها با جدیت بیشتری پیگیری شود، هم چنین در نظر داریم تا آثار برگزیده این دوره را در نمایشگاه های خارج از کشور شرکت داده و زمینه معرفی آثار برتر چاپی ایران و ظرفیت های موجود داخل کشور به خارج از کشور را فراهم کنیم.

وی گفت: فراخوان دوازدهمین مسابقات صنعت چاپ هفته آینده اعلام می شود و پس از آن یک ماه و نیم فرصت باقی است تا اهالی چاپ آثار و محصولات برتر خود را در حوزه های هشت گانه چاپ هم چون افست، فلکسو و گراوو ر، اسکرین و چاپ دیجیتال، صحافی و عملیات تکمیلی، تولیدکنندگان بسته بندی، انتشارات، چاپ های ویژه و امنیتی و گروه پژوهش دانشجویی به دبیرخانه مسابقات تخصصی صنعت چاپ ارسال کنند.

فرشی فرید شرح داد: سال گذشته حدود 1800 اثر به دبیرخانه ارسال و مورد داوری قرار گرفت، پیش بینی می کنم در این دوره نیز تعداد آثار ارسال در همین حدود باشد.

وی گفت: سال گذشته برای نخستین بار امکانی فراهم شد تا دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته چاپ در دانشگاه ها نیز بتوانند با ارائه طرح های پژوهشی خود در مسابقات شرکت کنند که این طرح مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفت و آثار شاخصی به دبیرخانه ارسال شد، امسال نیز این بخش را با توجه بیشتری دنبال خواهیم کرد.

عضو شورای سیاست گذاری صنعت چاپ با اشاره به برنامه های جانبی این جشنواره گفت: تلاش داریم در کنار برگزاری جشنواره و مسابقات چند سمینار آموزشی در حوزه تخصصی صنعت چاپ برگزار خواهیم کرد، برنامه ریزی ها برای حضور چند نفر از اساتید خارجی که در زمینه انتقال دانش چاپ در دنیا حرف اول را می زنند، آغاز شده و تلاش خواهیم کرد تا این سمینارها با خروجی های تأثیرگذاری همراه باشد.

وی در پایان گفت: پیشنهادی مبنی بر ارائه برترین محصولات چاپی در قالب کتاب در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت مطرح شده است که هنوز از طرف سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد با آن موافقت نشده است، در صورت موافقت برترین محصولات چاپی که به صورت کتاب منتشر شده اند را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نمایش خواهیم گذاشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 380

به "معرفی آثار برگزیده دوازدهمین مسابقات چاپ در نمایشگاه های خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آثار برگزیده دوازدهمین مسابقات چاپ در نمایشگاه های خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید