مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 و جک J4

به گزارش تور ارمنستان، زمان ورود بسترن B30 در ایران با زمان حضور خودروهای هم وطنش در گروه های مختلف با کیفیت های متفاوت یکی شد. درواقع، پس از سال ها تکرار و دوری از خلاقیت در بازار خودروهای داخلی، گروه های واردنماینده یا مونتاژی ها بر آن شدند تا جای خالی خلاقیت و نوآوری در بازار خودروی داخلی را با محصولات پیروز چینی پر نمایند. بسترن B30، ام جی 360، جک J4 و برلیانس H330 در این گروه قرار می گرفتند که رقابتی سنگین و نفس گیر هم در بازار خودروی کشور راه انداخته بودند.

مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 و جک J4

در این بخش از بلاگ خبرنگاران قصد داریم به مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 و جک J4 بپردازیم و به هر آنچه که در این خصوص برایتان سوال شده پاسخ دهیم.

مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 اتوماتیک

ام جی 360 مقرون به صرفه ترین فراوری موریس گاراژ چینی با عقبه انگلیسی است که به وسیله پارس موتورز تبریز وارد ایران شد. این خودرو که در تبریز مونتاژ می گردد، سدان کوچکی است که جایگزین MG 360 نه چندان پیروز شده است.

در بخش ظاهری باید گفت ام جی 360چهره ای سراسر عاریه ای دارد و در هر قسمتش از یک برند تقلید نموده که همین موضوع، باعث عدم هویت یکپارچه در خودرو شده است. سپر برآمده و گل گیرهای بادنموده در کنار جلوپنجرۀ نامتناسب هم خوانی لازم را ندارند و در عقب نیز ارتفاع خودرو گویی بالاتر از باقی قسمت هاست. در این قسمت باید گفت طراحی منطقی و معقول بسترن B30 که نمایی لوکس و مدرن به آن بخشیده، برنده رقابت خواهد بود.

با مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 باید گفت که شرایط داخل کابین دو خودرو برابر پیش می رود. هر دو دارای امکانات و تجهیزات کافی هستند و ارگونومی در هر دو به خوبی رعایت شده است. کیفیت مونتاژ و متریال نیز قابل قبول است، اما قاب بندی کرومی در بسترن B30 کمی فضا را مجذوب کننده تر نموده است. هرچند نوع طراحی داخلی این خودرو باعث شده که قسمت عقب آن کوچک باشد و فضای کافی برای پای سرنشینان عقبی وجود نداشته باشد. بعلاوه، سر افراد قدبلند با سقف تماس دارد.

در بسترن B30 قابلیت تا شدن کامل جایگاه های عقب فضای بزرگ صندوق بار را بزرگ تر هم می نماید و این امکان در MG 360 دیده نمی گردد. بنابراین می توان گفت در این بخش انتخاب خودروی برتر به خریدار و نیازها و سلیقه اش واگذار می گردد.

با مقایسه در قسمت مشخصات فنی و مقایسه موتور دو خودرو باید گفت هرچند حجم موتور ام جی 360 کم تر از بسترن B30 است، اما قدرت خروجی دو خودرو یکی است که نشان از مصرف کم تر ام جی 360 دارد. با این حال، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بسترن B30 نقطه قوتش به شمار می رود، چراکه نتیجه آن نرمی بسیار در رانندگی است.

هماهنگی موتور و جعبه دنده تجربه لذت بخشی را نصیب راننده می نماید که به نسبت قیمت خودرو رضایت بخش است. درحالی که جعبه دنده 4 سرعته ام جی 360 از نسلی رو به انقراض است و عدم هماهنگی آن با موتور خودرو آزاردهنده به نظر می رسد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه ام جی 360 با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

مقایسه بسترن بی 30 با جک J4

نوبتی هم باشد نوبت مقایسه بسترن B30 با جک J4 است. هرچند ما پیشتر مفصلاً به مقایسه جک J4 با خودروهای هم رده پرداخته ایم. اما باید گفت که این مطلب درباره جک جی 4 نیست!

جک J4 که حاصل همکاری کرمان موتور و کمپانی پیروز چینی جک است، چند سالی است به عنوان نمونه یک سدان مالی در ایران عرضه می گردد. این خودرو که مونتاژ کرمان موتور پیروز و خوش نام است، از بازار خوبی برخوردار بوده است و تقریباً اصلی ترین رقیب بسترن B30 محسوب می گردد.

با مقایسه بسترن B30 با جک J4 در قسمت طراحی ظاهری باید گفت در بیش تر نقدها و آنالیز نظرات کارشناسی بسترن B30 دارای چهره ای هماهنگ تر در عقب و جلو است و تناسب بهتری در آن دیده می گردد. درون کابین بسترن B30 نیز کیفیت مونتاژ و متریال بهتر به نظر می رسد.

در خصوص مشخصات فنی دو خودرو نیز باید اذعان کرد که جک J4 با موتور 1500 سی سی و جعبه دنده CVT توان فراوری 103 اسب بخار قدرت را دارد و 146 نیوتن متر گشتاور. مصرف این موتور ضعیف تر نیز کم تر از موتور 1600 سی سی بسترن B30 است و اختلاف مصرف سوخت ترکیبی 1 لیتری آن ها مورد مهمی برای یک خودروی مالی محسوب می گردد.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از بسترن B30 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش بسترن B30 آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام خودرو از نظر شما ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1510

به "مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 و جک J4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بسترن B30 با ام جی 360 و جک J4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید