مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX

به گزارش تور ارمنستان، رنو سفران PE 2.5 سدان میانه گروه خودروسازی رنو ـ نیسان است که به علت پیروز نبودن فروش در بازارهای داخلی از سال 2016 وارداتش به ایران متوقف شد. رنو سفران به علت کمبود آپشن های رفاهی و ایمنی نتوانست در رقابت با خودروهای کره ای، ژاپنی و حتی چینی پیروز گردد. در ادامه به مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX می پردازیم و مزایا و معایب هر یک را زیر ذره بین قرار می دهیم.

مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX

مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL

هوندا آکورد یک سدان میانه ژاپنی است که یکی از پرفروش ترین سدان های جهان نیز به شمار میرود. این خودرو از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به رنو سفران دارد. فرم کشیده چراغ های عقب و جلو و خطوط حجم دهنده بر روی کاپوت و صندوق عقب ازجمله شباهت های این دو خودرو تلقی می گردد.

جلوپنجره هوندا آکورد خلاف رنو سفران باریک و ظریف تر طراحی شده است. قسمت پایین سپر هم با خطوط حجم دهنده و فرورفتگی های زیاد نسبت به سپر پهن و ساده رنو سفران حالتی متفاوت و مدرن تر دارد.

با مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL در می یابیم که داخل کابین هوندا آکورد نسبت رنو سفران بسیار مدرن تر و زیباتر ساخته شده است. استفاده از نوارهای کرومی براق در قسمت های مختلف داشبورد جذابیت این بخش را افزایش داده است. نمایش گر بزرگ و قابل دسترس و فرمان چهارشاخه با کلیدهای مختلف از دیگر ویژگی های قسمت جلوی کابین هوندا آکورد است.

جایگاه های هوندا آکورد با چرمی بسیار مرغوب پوشانده شده اند که با داشتن تنظیم برقی، حافظه و گرم کن نسبت به جایگاه های پارچه ای و بدون امکانات رنو سفران ویژگی ممتازی به شمار می آید. از آپشن های متفاوت هوندا آکورد می توان به سیستم پایداری و ترمز متنوع تر نسبت به رنو سفران، 6 کیسه هوا، نمایش گر 7 اینچی لمسی و دوربین عقب اشاره نمود.

هوندا آکورد مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر است که توان فراوری قدرت 189 اسب بخار و حداکثر گشتاور 247 نیوتن متر را دارد. در سمت مقابل، رنو سفران با پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری، قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاوری معادل 237 نیوتن متر دارد. شتاب رنو سفران 10.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. در طرف مقابل هوندا آکورد با شتاب 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت 208 کیلومتر بر ساعت در مقایسه با رنو سفران PE 2.5 خودرویی سریع تر است.

مصرف ترکیبی هوندا آکورد 7.6 لیتر و مصرف رنو سفران 9.7 لیتر در 100 کیلومتر است. درمجموع می توان خودروی ژاپنی را از لحاظ قدرت موتور و کیفیت و آپشن های رفاهی خودرویی پیروز تر دانست. تمام.

مقایسه رنو سفران PE 2.5 با تویوتا کمری GLX

کمپانی تویوتا را می توان یکی از بزرگ ترین و پیروز ترین خودروسازان جهان دانست. این خودروساز سال هاست که با فراوری خودروهای باکیفیت در کورس رقابت با همتایان اروپایی در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

تویوتا کمری از زبان طراحی خاص خودروهای ژاپنی بهره می برد. این خودرو به نسبت سال ساختش (2015) نسبتاً طراحی ساده ای دارد. گوشه چراغ های کشیده جلو به سمت بالا متمایل می گردد و گوشه چراغ های عقب به صورت عکس به سمت پایین انحنا دارند. جلوپنجره ساده و مشبک و سپر پهن از دیگر شاخصه های طراحی ظاهری این خودرو محسوب می گردد.

با مقایسه رنو سفران PE 2.5 با تویوتا کمری GLX متوجه می شویم که کابین داخلی کمری در عین سادگی حالتی مدرن دارد. فرمان چهارشاخه و نمایش گر بزرگ ازجمله ویژگی های داخل کابین است. جایگاه های تویوتا با پوشش چرم مرغوب مجهز به پشت سری هوشمند برای جلوگیری از صدمه تصادف هستند و جایگاه راننده مجهز به سیستم تنظیم برقی است.

در طرف مقابل جایگاه های رنو سفران با پوششی پارچه ای هیچ قابلیت بخصوصی ندارند. تویوتا کمری مجهز به 7 کیسه هواست که در برابر 2 کیسه هوای رنو سفران خودرویی ایمن تر به نظر می رسد. هر دو خودرو مجهز به کروز کنترل هستند.

تویوتا کمری مجهز به موتوری 4 سیلندری است که توان فراوری قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر را دارد. در طرف مقابل رنو سفران با موتور 6 سیلندری قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاور 237 نیوتن متر دارد. مصرف سوخت رنو سفران 9.7 لیتر در 100 کیلومتر و مصرف سوخت تویوتا کمری 7.8 لیتر در 100 کیلومتر است.

شتاب تویوتا 9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت است. در طرف مقابل رنو سفران با شتاب 10.7 ثانیه حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را دارد.

امیدواریم که این مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی را درباره مزایا و معایب هر خودرو در اختیارتان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1508

به "مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید