موتور جستجوی هوشمند، رقیب نو گوگل

به گزارش تور ارمنستان، دیجیاتو نوشت: چت بات موتور جستجوی You.com درست مثل ChatGPT اطلاعات خود را از وب و کتاب ها می گیرد و می تواند پاسخ سؤالات مختلف کاربران را بدهد.

موتور جستجوی هوشمند، رقیب نو گوگل

موتور جستجوی You.com که سال گذشته میلادی با ادعای عرضه قابلیت های شخصی سازی بیشتر از رقبا راه اندازی شد، به تازگی چت باتی شبیه ChatGPT را روی وب سایت خود ارائه نموده است که می تواند با کاربر حرف بزند و پاسخ سؤالات او را بدهد. البته همه پاسخ های این چت بات صحیح نیستند.

به گزارش سی نت، چت بات نو You.com با نام YouBot بسیار شبیه به چت بات ChatGPT است که در چند وقت اخیر به معروفیت زیادی دست پیدا نموده. البته You.com می گوید چت بات آن ها می تواند پاسخ سؤالات روز را هم بدهد. برای مثال YouBot قادر است بگوید قهرمان جام دنیا 2022 قطر کدام تیم بوده، درحالی که اطلاعات ChatGPT محدود به سال گذشته است.

هوش مصنوعی YouBot می گوید او یک مدل زبانی بزرگ است که با مجموعه متنوعی از منابع شامل متون آنلاین، کتاب ها و گفت وگوها آموزش داده شده. You.com سپس از این اطلاعات استفاده نموده تا بتواند متن هایی روان شبیه مکالمات انسانی بسازد و قادر باشد که پاسخ سؤالات کاربران را به شیوه ای مناسب بدهد. این چت بات ظاهراً به صورت پیوسته درحال توسعه و بهبود است تا پاسخ های بهتری را به کاربران ارائه کند.

چت بات YouBot هم خطا دارد

بااین حال، پاسخ های YouBot همواره درست نیست. برای مثال، این چت بات در جزئیات پاسخ به این سؤال که کدام تیم قهرمان جام دنیای 2022 شده است، محل و تاریخ برگزاری مسابقات را اشتباه اعلام می نماید. ChatGPT هم در گذشته به خاطر انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته بود. هر دو برنامه اطلاعات خود را از سطح وب دریافت می نمایند و بسیاری از این داده ها دارای خطا هستند.

این چت ها بخشی از موج نو دنیای فناوری به سمت استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار بصری و مکتوب اند. این محصولات به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا نموده اند، اما مشکلاتی را هم با خود به همراه داشته اند. هر دو مدل زبانی نمونه اولیه ای از آینده مدل های هوش مصنوعی هستند. بااین حال، هم بنیان گذار You.com باور دارد که عرضه YouBot در این وب سایت می تواند نقطه تمایز آن ها با گوگل باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1587

به "موتور جستجوی هوشمند، رقیب نو گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور جستجوی هوشمند، رقیب نو گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید