ناتو 350 بار هواپیماهای روسیه را رهگیری کرد!

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای ادعا کرد که فعالیت های نظامی روسیه در حریم هوایی این ائتلاف در امسال میلادی نسبت به سال گذشته افزایشی جزئی را تجربه نموده است.

ناتو 350 بار هواپیماهای روسیه را رهگیری کرد!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ناتو در این بیانیه مدعی شد که جت های این سازمان در سراسر اروپا طی این مدت، بیش از 400 بار برای اسکورت هواپیماهای ناشناس به پرواز درآمده اند.

بر اساس بیانیه ادعایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، 90 درصد از این پروازها که 350 مأموریت پروازی را شامل می گردد، به رهگیری هواپیماهای روسیه مربوط بوده اند!

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: هواپیماهای روسیه از ارسال کُد ترانسپاندر خود برای اعلام موقعیت و ارتفاع خودداری می نمایند، برنامه پروازی شان را ثبت نکرده و با برج های مراقبت پرواز ارتباط برقرار نمی نمایند؛ آنها به این طریق برای هواپیماهای غیرنظامی خطر آفرینی می نمایند.

این درحالیست که الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه ساعاتی پیش با اعلام هشدار به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درباره فعالیت در نزدیکی مرزهای کشورش گفت: مذاکره با روسیه از موضع برتر را از سوی هیچ کشوری نمی پذیریم و کسی نباید با روسیه از موضع قدرت صحبت کند. سخن گفتن از موضع زور علاوه بر اینکه تهدید به استفاده از زور نقض آشکار منشور سازمان ملل است، این گونه اقدامات از سوی روسیه نیز بدون پاسخ نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 820

به "ناتو 350 بار هواپیماهای روسیه را رهگیری کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو 350 بار هواپیماهای روسیه را رهگیری کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید