هدف برگزاری انتخابات سالم و با کیفیت است

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور مالی استانداری لرستان مهم ترین کارکردهای انتخابات را محدودکردن قدرت و مشروعیت دادن به نظام دانست.

هدف برگزاری انتخابات سالم و با کیفیت است

اسد عبداللهی امروز در نشست هم اندیشی هیئت های اجرایی بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان، حوزه انتخابی خرم آباد و چگنی، دلفان و سلسله، کوهدشت و رومشکان، پل دختر که در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار گردید، اظهار کرد: از قوانینی که رفتارهای کنشگران سیاسی را پیش بینی نموده قانون برگزاری انتخابات است.

وی توضیح داد: در نظام جمهوری اسلامی اهمیت زیادی به انتخابات داده شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات در هر دوره از مدیران توانمندی استفاده شده است، گفت: این امر باعث شده تا مردم بتوانند به درستی گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

عبداللهی بیان نمود: از کارنمودهای انتخابات محدود کردن قدرت است چراکه بنا به تئوری معروف در حوزه سیاست قدرت به تنهایی منشأ فساد است.

وی از دیگر کارنمودهای انتخابات را مشروعیت دهی به دولت ها و حکومت ها برشمرد و اضافه نمود: در ایران از دوران مشروطیت تا به حال شاهد فرایند انتخابات بگردده ایم. در دوره چهل ساله نظام جمهوری اسلامی بیش از 30 انتخابات در حوزه های مختلف برگزار گردیده که نشان می دهد حکمرانان و دولتمردان سیاسی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق مردم انتخاب می شوند که این باعث اعتبار و مشروعیت نظام می گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری لرستان ادامه داد: مجموعه استانداری تجربه و توانایی کافی برای برگزاری انتخابات را دارند، به ویژه استاندار محترم که از قبل نیز استاندار بوده و مشابه این انتخابات را برگزار نموده است.

عبداللهی بیان نمود: آنچه اهمیت دارد برگزاری انتخابات سالم و با کیفیت و در نهایت رضایت مندی مردم و مقامات ارشد جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: ما باید بعد از انتخابات از لحاظ باورهای درونی خود احساس آرامش داشته باشیم، چراکه برگزاری انتخابات سالم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون استاندار بخش مهم دیگر برگزاری انتخابات را امنیت بیان کرد و اضافه نمود: لایه های امنیت در برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی بی نظیر است، در کشور علاوه بر نیروهای نظامی و امنیتی مردم نیز در ایجاد امنیت سهم بسزایی دارند.

عبداللهی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری انتخابات در شهرستان برعهده فرمانداران است، گفت: فرایندی که طی 40 سال گذشته در برگزاری انتخابات در کشور داشته ایم بسیار مناسب است.

وی اظهار کرد: ابزار رسانه امروز متفاوت از گذشته است، رسانه ها تسلط بالایی بر عملکرد برگزارنمایندگان انتخابات دارند بنابراین هدف مجموعه نظام باید برگزاری انتخابات سالم و باکیفیت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 95

به "هدف برگزاری انتخابات سالم و با کیفیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف برگزاری انتخابات سالم و با کیفیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید