واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده ایلام بازسازی می گردد

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران: استاندار ایلام گفت: 7463 واحد مسکونی از نوع یک و نوع دو در مناطق زلزله زده ایلام بازسازی و مقاوم سازی می شوند.

واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده ایلام بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از ایلام، محمدرضا مروارید عصر امروز در نشست ستاد بحران استان ایلام، پیرامون آنالیز شرایط مناطق زلزله زده مورموری، اظهار کرد: کار اصلی در مناطق زلزله زده مورموری بر عهده بنیاد مسکن است.

وی اضافه نمود: بنیاد مسکن در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده چه در مناطق گرمسیر و چه در مناطق سردسیر تجربه های خوبی دارد و امیدواریم در مناطق زلزله زده مورموری نیز بازسازی و مقاوم سازی منازل به خوبی انجام گردد.

استاندار ایلام توضیح داد: 95 درصد منازلی که با نظارت بنیاد مسکن ساخته شده اند در این زلزله هیچ گونه خسارتی ندیده اند و ضروری است که بر روی این موضوع کار گردد و از این روش ساخت و مقاوم سازی به ویژه مناطق روستایی ایلام نیز استفاده گردد.

وی گفت: با توجه به شروع فصل سرما ضروری است مقاوم سازی و بازسازی در مناطق زلزله زده سرعت بگیرد تا مردم بیش از این اذیت نشوند.

مروارید بیان کرد: با توجه به اینکه این زلزله هیچ گونه تلفات جانی نداشته است مردم می توانند خود در میدان کار حضور پیدا نمایند و ضروری است که از ظرفیت شوراها و دهیاری ها نیز استفاده گردد.

وی اضافه نمود: سعی می کنیم تا قبل از انتها سال 93 تمامی واحدهای آسیب دیده بازسازی شوند و لزومی به اسکان اضطراری نیز نیست چرا که این کار فرایند بازسازی واحدها را کند می نماید.

استاندار ایلام توضیح داد: 20 تا 30 هزار خانوار در منطقه زندگی می نمایند و باید تعادل لازم در تقاضضاهای مردم ایجاد گردد.

وی گفت: با توجه به اینکه در زلزله سال گذشته مورموری تنها 50 درصد اعتبارت تخصیص داده شد انتظار می رود سال جاری 100 درصد اعتبارات برآورد شده تخصیص داده گردد که کار بازسازی به موقع به اتمام برسد.

مروارید بیان کرد: تا یکی دو روز آینده عملیات اجرایی بازسازی شروع می گردد و مردم نیز نگران تخصیص اعتبارت نباشند چرا که ما تمامی سعی خود را به کار می گیریم که 100 درصد اعتبارت تخصیص داده گردد.

وی اضافه نمود: اعتبارتی که برای زلزله مورموری در نظر گرفته شده است دو برابر اعتبارت عمرانی سالانه استان ایلام است که این ساخت و سازها و مقاوم سازی ها نیز سبب ایجاد اشتغال در منطقه می گردد.

استاندار ایلام توضیح داد: سه هزار و 562 واحد مسکونی از نوع یک که آسیب سازه ای دیده اند و همچنین سه هزار و 901 واحد نیز از نوع دوم آسیب دیده اند که در مجموع هفت هزار و 463 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده بازسازی و مقاوم سازی می شوند.

وی گفت: 10 هزار و 686 واحد مسکونی نیز از نوع تعمیری هستند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 269

به "واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده ایلام بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده ایلام بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید