واعظی: بانک ها در خلاقیت شرکت های دانش بنیان شریک شوند

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری با یادآوری نقش شرکت های دانش بنیان در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی کشور در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت عدد و رقم ها از جهش اقتصاد دانش بنیان در کشور حکایت دارد.

واعظی: بانک ها در خلاقیت شرکت های دانش بنیان شریک شوند

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

در استراتژی های جدید مالی، موضوع زیست بوم دانش بنیان یک اصل است. از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تقویت شرکت ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت، خوشحالیم که تلاش های بخش های مختلف دولت در این حوزه نتایج قابل توجهی به دنبال داشته و عدد و رقم ها از رشدی جهش گونه حکایت دارد.

بخشی از کارآمدی شرکت های دانش بنیان، در روزهای سخت بیماری کرونا نمایان شد. آنجایی که کمبود اقلام بهداشتی و درمانی همچون ونتیلاتور و دستگاه سی تی اسکن حتی قدرت های مالی دنیا را دچار چالش کرد، در کشور ما، شرکت های دانش بنیان به رغم شدیدترین فشارها و تحریم های مالی، با تولید این اقلام ما را از واردات بی نیاز کردند.

اثربخشی شرکت های دانش بنیان در تامین اقلام بهداشتی دوران شیوع بیماری کرونا، محصول اراده و برنامه ریزی دقیق دولت و البته همراهی و عملکرد حساب شده همه بازیگران موثر زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.

در سخنرانی خود در همایش تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در روز پنج شنبه گفتم این صندوق ابزار مهم تامین مالی زیست بوم دانش بنیان است و خوشبختانه در سال های گذشته عملکرد بسیار موثری در حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته است.

از بازیگران زیست بوم نوآوری قدردانیم، توسعه و تنوع روش های تامین مالی در این زیست بوم ضرورت دارد. در همایش تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور، به شرکت های دانش بنیان بزرگ و توسعه یافته پیشنهاد کردم، در کنار صندوق نوآوری و معاونت علمی، بخشی از تامین مالی شرکت های فناور را به دوش بکشند تا در توسعه آنها سهیم باشند.

از بانک ها می خواهم در رویکرد خود تغییر ایجاد کرده و در ایده ها و خلاقیت های شرکت های دانش بنیان و فناور شریک شوند و بر ثروت خود اضافه کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 640

به "واعظی: بانک ها در خلاقیت شرکت های دانش بنیان شریک شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظی: بانک ها در خلاقیت شرکت های دانش بنیان شریک شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید